ایموجی حجاب

© Photo / RuGram/ Google Playایموجی های مختلف
ایموجی های مختلف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسری و انواع دیگر حجاب در فهرست « اسمایل» هانیست.

محصل پانزده ساله از عربستان سعودی مقیم آلمان پیشنهاد کرد سمبل ایموجی — حجاب طراحی شود. این دختر محصل  گفت که  زنان با حجاب  و دخترانی که روسری سر می کنند  از « اسمایل» های خاص خود برخوردار نیستند. این دختر که اهل عربستان سعودی و اینک مقیم آلمان است برای رفع این مسأله به  کنسرسیوم « یونیکود»-  Unicode — مراجعه کرد.

 به نوشته BuzzFeed،  رئوف الحومجی خواست همراه دوستانش  یک اتاق گفتگو در « واتس آپ» راه اندازی کند. در عنوان گروه، دختران محصل می خواستند  از ایموجی خاص خود استفاده کنند.  تمام دوستان رئوف، از « اسمایل» های موجود استفاده کردند.  اما رئوف متوجه شد که هیج یک از آن سمبل های تصویری  با او جور در نمی آید، زیرا او باحجاب است.

در «واتس آپ»، سمبل های تصویری کاراگاه با کلاه ، مرد عمامه به سر  و پلیس در یونیفرم  وجود دارد.  بابا نوئل با کلاه هم هست.  اما روسری  و انواع دیگر حجاب که میلیون ها نفر از مسلمانان از آن استفاده می کنند در فهرست سمبل ها نیست.

الحومجی جهت رفع این مسأله ابتدا نامه ای برای  سرویس  پشتیبان  مشتریان «اپل» ارسال کرد، اما پاسخی دریافت نکرد.  پس از گذشت چند ماه،  این دختر محصل  به مقاله ای در  Mashable در باره کنسرسیوم « Unicode» برخورد که به ایجاد  و تصویب استانداردهای « ایموجی» اشتغال دارد.  رئوف نامه کوتاهی برای این سازمان ارسال کرد.

در سازمان مذکور به  درخواست این دختر محصل توجه شد و نماینده زیر کمیته  « ایموجی» به رئوف  نشان داد  چگونه  تقاضای رسمی در باره تأیید  نوع جدید « اسمایل» را ارسال کند.  الحومجی، یک نامه 7 صفحه ای  تهیه کرد که در آن در باره  تاریخ و استفاده از  حجاب در جامعه تعریف شده بود.

این پیشنهاد مورد توجه آلکسیس اوهانیان  رئیس دوم سایت « Reddit» قرار گرفت.  کارفرما  حامی ایده  محصل 15 ساله  شد و اعلام کرد  به الحومجی کمک خواهد کرد. در واقع  به پیشنهاد این دختر محصل  توجه  شده است، زیرا در سایت EmojiRequest.com، سمبل حجاب — ایموجی  تا کنون 500 طرفدار جمع کرده است.

رئوف قصد دارد در آینده نزدیک  ایده خود را با « یونیکود» در میان بگذارد.  این دختر محصل گفت: « به عقیده من، این دستاورد بزرگی خواهد بود. 550 میلیون  زن به حجاب خود افتخار می کنند که فقط زنان مسلمان نیستد، بلکه یهودیان و مسیحیان ارتدکس نیز در بین آنها هستند.  این می تواند سمبل  آنها  در سراسر جهان بشود. اگر  بتوانم  به  این هدف برسم  خیلی خوشحال خواهم شد. کاری حیرت انگیز و شگفت آور برایم خواهد بود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала