گزارش و تحلیل

کلاهک های هسته ای اسرائیل بر علیه ایران

© Photo / Chris Hoareتل آویو - اسرائیل
تل آویو - اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دویست کلاهک هسته ای ایران بر علیه اتم صلح آمیز ایران نشانه رفته اند.

 اسرائیل  200  بمب هسته ای در اختیار دارد.  در مکاتبات محرمانه  کولین پائول وزیر امور خارجه سابق آمریکا  از این موضوع صحبت شده است  که « ایندپندنت» در روز 16 ماه  سپتامبر  محتوای این نامه ها را  منتشر کرد.

پائول در یکی از نامه های خود نوشته بود: «  بهرحال ایرانی ها نمی توانند  از بمب هسته ای خود استفاده کنند.  بچه های تهرانی  می دانند  که اسرائیل  200 بمب هسته ای دارد  که تهران را هدف قرار داده اند  و ما خودمان هزار بمب  داریم.  به قول  محمود احمدی نژاد  (که از سال 2005  تا سال 2013  رئیس جمهور ایران بود): «  با آن چکار خواهند کرد؟ صیقلش بدهند؟»

اواسط  ماه ژوئیه سال 2015  تهران و گروه شش میانجی های بین المللی (آمریکا، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه ، آلمان)  در خصوص برنامه هسته ای  تهران به توافق رسیدند.  جمهوری اسلامی ایران  موظف شد کارخانه  «فردو» را به مرکز فنی  مبدل سازد و  رآکتور در اراک را بازسازی کند. قول داده شد سوخت تولیدی در  رآکتور  به خارج از کشور  منتقل شود.  اسرائیل  مخالفت شدید خود با این توافق را ابراز کرد.

 تل — آویو،  وجود سلاح هسته ای  در اسرائیل را نه تکذیب و نه قبول می کند.

 صباح زنگنه،  مفسر سیاسی ایرانی  و کارشناس  در مسائل خاور میانه،  عضو  کمیته  دفاع مجلس و مشاور سابق  وزیر امور خارجه ایران  در مصاحبه با  رادیو « اسپوتنیک پرشین»  متذکر شد که  وجود  سلاح هسته ای در اسرائیل  باعث تشنج در منطقه می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала