ماهواره های اسرائیلی برای جاسوسی از ایران و روسیه

© REUTERS / Amir Cohenماهواره های اسرائیلی برای جاسوسی از ایران و روسیه
ماهواره های اسرائیلی برای جاسوسی از ایران و روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسرائیل سوم سپتامبر از فرودگاه هوافضای خود در پایگاه هوایی " پالماخیم" وزارت دفاع ماهواره جاسوسی" اُفک -11" را به مدار حول زمین پرتاب کرد.

هدف این ماهواره قوی و با تکنولوژی پیشرفته که در اسرائیل تولید شده است توسط وزارت دفاع این کشور افشا نشد. اما برخی از رسانه ها از جمله ایرانی اعلام کردند که " اُفک —11" اطلاعاتی را برای نظامیان اسرائیلی در خصوص اوضاع در کشورهای همسایه و نزدیک و مهم تر از همه سوریه و ایران جمع آوری خواهد کرد.
حسن هانی زاده ، تحلیل گر سیاسی و کارشناس مسائل خاور میانه و جهان عرب ، سردبیر پیشین خبرگزاری مهرنیوز در مصاحبه ای با اسپوتینک شرح داد که برنامه وزارت دفاع اسرائیل برای ساخت و پرتاب چنین ماهواره هایی به طور مستقیم توسط امریکا حمایت مالی می شود. وی گفت:


سید محمد مرندی ، کارشناس مشهور مسائل آمریکا ، مدیر گروه تحقیقات معاصر آمریکا دانشگاه تهران نیز در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک خاطر نشان می کند که آمریکا در مسائل جاسوسی به اسرائیل کمک می کند:
من فکر نمی کنم که پرتاب ماهواره " اُفک —11" ، حادثه ی واقعی باشد ، چرا که آمریکا سیستم های ماهواره ای جاسوسی قوی تر و با تکنولوژی های پیشرفته تری دارد. من فکر نمی کنم که اسرائیل به فن آوری های خودش دست یافته و از آنها برای مجهز کردن ماهواره های منحصر به فرد استفاده می کند. همه ی اینها از مدت ها پیش وجود داشته است و آمریکا هم آنرا داشته. ایالات متحده برای همین همیشه آماده است، هر اطلاعاتی در مورد ایران ، سوریه ، لبنان و فلسطینی های بخش غزه را با اسرائیلی ها به اشتراک بگذارد. به عبارت دیگر هر نوع اطلاعات که آمریکا دارد به اسرائیل منتقل می شود. بنابراین چیزی تغییر نکرده است.
مشکل اسرئیل در آن سیاستی است که اجرا می کند یعنی سیاست آپارتاید و تبعیض نژادی. این سیاست به پاکسازی قومی و تصاحب زمین منجر می شود. رژیم اسرائیل همه این کارها را پیش روی چشمان همه ی کشورهای منطقه انجام می دهد. حتی علی رغم اینکه برخی رژیم های دیکتاتوری در کشورهای عربی با اسرائیل توافق کرده اند ، اجتماع کل منطقه چنین سیاست خارجی اسرائیل را نمی پذیرد. مقامات اسرائیل باید ببینند که رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی به کجا رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала