شروط غیرعقلانی کی یف برای ارایه مجوز برگزاری انتخابات روسیه در اوکراین

© Photo / President of the Ukraine Press-ServiceПрезидент Украины Петр Порошенко выступает на открытии пятой сессии Верховной рады Украины VIII созыва в Киеве
Президент Украины Петр Порошенко выступает на открытии пятой сессии Верховной рады Украины VIII созыва в Киеве - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش ریانوستی، اظهارات وزارت امور خارجه اوکراین و شروط تعیین شده برای ارایه مجوز برگزاری انتخابات مجلس روسیه در خاک اوکراین را هیچ کس جدی نمی گیرد.

وزارت خارجه اوکراین اعلام کرده درصورتی به نهادهای دیپلماتیک روسیه اجازه برگزاری انتخابات مجلس در خاک اوکراین را می دهد که دولت فدرال در کریمه انتخابات مجلس را برگزار نکند.

گریگوری کاراسین معاون وزیر خارجه روسیه اظهار کرد که روسیه منتظر توضیحات رسمی از دولت کی یف است.

لازم به یادآوری است که کریمه بعد از توافقات صورت گرفته در ماه مارس 2014 و برگزاری رفراندوم همگانی، با کسب 96،77% آرای مردم، به قلمروی فدراسیون روسیه پیوست. مقامات کریمه بعد از وقوع کودتا در اوکراین در فوریه 2014 اقدام به برگزاری این رفراندوم و تعیین سرنوشت خود کردند. اوکراین همچون سابق معتقد است که کریمه جزو خاک اوکراین است و توسط روسیه اشغال شده.

مقامات روسیه چندین بار در اظهارات خود تاکید کرده اند که مردم کریمه در شرایط دموکراسی حاکم و طبق قوانین و آیین نامه های بین المللی و سازمان ملل برای پیوست به روسیه رای مثبت دادند. به گفته ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه، پرونده کریمه بسته شده است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала