گزارش و تحلیل

برای اینکه به مترو ی مسکو نفوذ نکنند. چرا روسیه عملیات ضد تروریستی در سوریه را ادامه می‌دهد

© Photo / Ministry of defence of the Russian FederationНанесение авиаудара самолетами ТУ-22М3 по объектам террористов в Сирии
Нанесение авиаудара самолетами ТУ-22М3 по объектам террористов в Сирии - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روند های مهاجراتی در «دولت اسلامی» ادامه داشته و لزوم مبرم «خنثی سازی» و محو و نابودی شبه نظامیان در اراضی سوریه و عراق حفظ می شود.

این اواخر شبه نظامیان داعش تلفات زیادی متحمل می‌شوند و تعداد هر چه بیشتر خارجیانی که در طرف داعش در سوریه می جنگند بخاطر عملیات ضد تروریستی به میهن فرار می کنند. در گزارش ماه اوت کمیته شورای امنیت سازمان ملل متحد ویژه داعش و القاعده آمده است: «در حال حاضر شبه نظامیان در سوریه و عراق دستخوش بالاترین فشار نظامی شده و این جریان موجب آن می‌شود که تعداد هر چه بیشتر مزدوران، حوزه های اختلاف را ترک کنند. عین همین موقعیت در لیبی و افغانستان مشاهده می شود». بنا به داده‌های سازمان ملل، امروزه از 10 تا 30 درصد جهادیون به کشور های خود باز گشتند

ولی حرکت به سمت معکوس نیز هست. این روز ها معلوم شد که گلمراد حلیموف فرمانده سابق نیروی ضربتی تاجیکستان وزیر جنگ گروه تروریستی داعش شد.

حسن شمشادی خبر نگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سوریه در مصاحبه با اسپوتنیک خاطرنشان کرد که در این شرایط عملیات ضد تروریستی روسیه در سوریه و همکاری مسکو و تهران در این زمینه از اهمیت خاصی برخوردار است. حسن شمشادی چنین گفت:

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала