سیاست جهانی: چین - جی 20 – ترکیه – امریکا و اردوغان

© AFP 2023 / Ozan KoseПрезидент Турции Тайип Эрдоган и президент США Барак Обама в турецкой Анталье
Президент Турции Тайип Эрдоган и президент США Барак Обама в турецкой Анталье - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترکیه به مبارزه با سازمان های تروریستی ادامه می دهد و هیچ تفاوتی بین این سازمان ها قایل نمی شود.

به گزارش ریانوستی به نقل از خبرگزاری تاس، ترکیه به مبارزه با سازمان های تروریستی ادامه می دهد و هیچ تفاوتی بین این سازمان ها قایل نمی شود. ترکیه به ادامه همکاری های خود با امریکا در این حوزه امیدوار است. جب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در دیدار با باراک اوباما همتای امریکایی خد در نشست جی 20 در چین به این موضوع اشاره کرد.

اردوغان در ادامه افزود: «ما قاطعانه به مبارزه با تمامی سازمان های تروریستی در منطقه ادامه می دهیم و فرقی ندارد که این سازمان داعش باشد یا حزب اتحادیه دموکرات و حزب کارگران کردستان. نباید تروریست ها را به دو گروه خوب و بد تقسیم کرد». رهبر ترکیه همچنین خاطرنشان کرد که آنکارا نمی خواهد در شمال سوریه کریدور تروریستی تشکیل بدهد.

وی در ادامه می گوید: «این کریدور نباید تشکیل بشود. برای جلوگیری از این اتفاق ما ونیروهای ائتلاف بین الملل به مبارزه ادامه می دهیم. من می خواهیم که این اتحاد (ترکیه و ائتلاف) به نمونه ای برای دیگر شرکای امریکا تبدیل شود و ادامه پیدا کند».

منظور از کریدور نامبرده توسط اردوغان منطقه ای است که در فاصله 90 کیلومتری از مرز سوریه با ترکیه واقع شده و داعش در آن مانور می دهد. در حال حاضر نیروهای هوایی ترکیه به ارتش آزادی سوریه کمک می کنند تا این منطقه را در چارچوب عملیات «سپر فرات» از داعش بازپس بگیرند.

اوباما نیز در سخنان خود تاکید کرد که نیروهای ائتلاف بین المللی به مواضع داعش در شمال سوریه حمله کرده اند و این مبارزه باید ادامه پیدا کند. رییس جمهور امریکا همچنین خاطرنشان ساخت که ترکیه برای کمک به پناهجویان سوری گام های قاطع برداشته است. ترکیه نباید این بار را به تنهایی بکشد، بلکه به کمک و حمایت نیاز دارد.

اردوغان در خصوص موضوع استرداد فتح الله گولن واعظ ترک و متهم به همدستی در سازماندهی کودتای 15 جولای از سوی امریکا توضیح داد که پرونده گولن به امریکا ارسال شده است. موضوع استرداد وی در حال بررسی است. وزاری دادگستری و خارجه هم اکنون مشغول گفتگو برای استرداد وی از سوی امریکا هستند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала