روسیه اجرای وعده ضدتروریستی آمریکا در سوریه را الزامی اعلام کرد

© Sputnik / Morad Saeedالجيش السوري في ريف حماة
الجيش السوري في ريف حماة - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به نتایج چند دور مذاکره با همتای آمریکایی خود در باره سوریه گفت که اگر واشنگتن وعده خارج کردن معارضان تحت حمایت و کنترل خود را از مناطق زیر سلطه گروه های تروریستی به ویژه جبهه النصره عملی نکند، توافق های دو جانبه برای مبارزه با تروریسم در سوریه اجرا نمی شود.

سرگئی لاوروف با اشاره به مذاکرات اخیر خود با جان کری در ژنو اظهار کرد: روسیه و آمریکا از مدت ها پیش برای تنظیم نقشه راه مبارزه با تروریسم در سوریه رایزنی خود را آغاز کرده بودند و عملا اکنون نیز تمامی جزئیات آن تعیین شده است.

بنا به اعلام روز شنبه وزارت خارجه روسیه، لاوروف ادامه داد: مسکو و واشنگتن در راس گروه بین المللی حامیان سوریه که با تروریسم در این کشور مبارزه می کنند، برای تنظیم نقشه راه واحد همکاری های ضد تروریستی رایزنی های فشرده ای دارند که دیدار اخیر (پنجم) شهریور ماه در ژنو نیز به این موضوع اختصاص داشت.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: امیدوارم کار در زمینه نقشه راه همکاری دو کشور علیه تروریسم در آینده ای نزدیک پایان یابد، زیرا عملا تمام اجزای آن تکمیل و در مورد بسیاری از مسائل توافق شده است.

وی در همین حال اظهار کرد که اگر واشنگتن وعده خارج کردن معارضان سوری تحت حمایت خود را از مناطق زیر سلطه تروریست ها به ویژه جبهه النصره عملی نکند، توافق برای انجام اقدام های عملی دو کشور علیه تروریسم و همکاری نیروی هوافضای روسیه با نیروی هوایی آمریکا تحقق خواهد نیافت.

 

وزیر خارجه روسیه در پایان گفت: بسیاری از گروههایی که واشنگتن آنها را معارض می خواند به جبهه النصره پیوسته اند و این گروه تروریستی نیز از همین پوشش برای فرار از سرکوب ها استفاده می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала