ریابکوف: تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران مانعی بزرگ است

© Sputnik / Valeriy Melnikovریابکوف: تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران مانعی بزرگ است
ریابکوف: تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران مانعی بزرگ است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه و رییس تیم مذاکره کننده روسیه در توافق هسته ای ایران که برای دیدار یک روزه در تهران به سر می برد، اعلام کرد آمریکا هر چند که تمام تعهدات ناشی ار برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را انجام داده است اما به هیچ وجه قصد ندارد گامهایی به پیش بر دارد.

به گزارش خبرگزاری "تاس"، ریابکوف در مصاحبه با این خبرگزاری در پاسخ به سئوالی در باره انتقاد ایران از ایالات متحده به خاطر تاخیر در اجرای برجام گفت: "همه تحریم های یک جانبه که پیش از رسیدن به توافق هسته ای با ایران برقرار شده و خود آمریکایی ها آنها را "تحریم های اولیه" می نامند، تاکنون لغو نشده و به قوه خود باقی است و در نتیجه هر معامله ای که همراه با تسویه حساب با استفاده از دلار است، به طور قطعی به دست ساختار های نظارتی آمریکا می افتد و می تواند در هر لحظه ای متوقف شود".

وی ادامه داد: "در واقع کلیه تحریم های سازمان ملل (علیه ایران) برداشته شد و به جای آن یک سری محدودیت ها در قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت ثبت شده که به طور کلی تاثیری بر اقتصاد و روابط اقتصادی ایران ندارد. با این وجود شرکای اقتصادی، چه اروپایی و چه آسیایی و غیره در ارزیابی مخاطراتی که می توانند در معامله با ایران با آنها مواجه شوند، حد اکثر اختیاط به خرج می دهند و عجله زیادی برای معامله با این کشور ندارند".

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: "در نتیجه حجم معاملات و سرمایه گزاری ها (درایران) از آنچه که انتظار می رفته، به مراتب کمتر است و همکاری تجاری نیز شتاب لازم را ندارد و این امر باعث شده که به ناحق نگرشی منفی تر نسبت به برجام فراهم شود".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала