رکورد نخست وزیر ژاپن

© REUTERS / Stoyan Nenovسیندزو آبه، نخست وزیر ژاپن
سیندزو آبه، نخست وزیر ژاپن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آبه در لباس « سوپر ماریو» در مراسم اختتامیه المپیک ظاهر شد.

سیندزو آبه، نخست وزیر ژاپن هیچگونه  رکورد  جهانی برپا نکرد.  اما  با ظاهر شدن در لباس « سوپر ماریو» قهرمان بازی کامپیوتری  در  مراسم اختتامیه مسابقات المپیک در ریو د ژانیرو  جنجال  به پا کرد.

سیاستمدار  مثل سوپر ماریو واقعی از داخل لوله  سبز نمایشی بطور غیرمنتظره ای در استادیوم ظاهر شد. آبه  توپ قرمزی در دست و کلاه قرمزی با نشان  « توکیو»  بر سر داشت.  بدین ترتیب آبه از ریو د ژانیرو چوب امدادی سمبولیک را دریافت کرد که  باز یهای المپیک سال 2020  میلادی در توکیو برگزار خواهد شد.  کاربران  شبکه های اجتماعی  با  خوشنودی به تفسیر  این رویداد پرداختند.  بعضی ها از  شوخ طبعی نخست وزیر ژاپن  شگفت زده شدند و دیگران  این رویداد را بهترین  « هنرنمایی  نخست وزیر ژاپن به عنوان یک سیاستمدار» نامیدند.

 نخست وزیر ژاپن تصمیم  گرفت با ظاهر شدن در لباس « ماریو»  که یکی از قهرمان بازی کامپیوتری  معروف در جهان است —  تماشاچیان را شگفت زده کند. آبه به این ترتیب درست «به هدف زد».

 ویکتور پاولیاتنکو ژاپن شناس  در مصاحبه با رادیو « سپوتنیک»  گفت: سیندزو آبه ، به عنوان سیاستمدار  توجه زیادی به  مسائل  مختلف اجتماعی از جمله ورزش مبذول می دارد.  از این نقطه نظر،  ظاهر شدن وی به آن شکل خودویژه در مراسم اختتامیه المپیک در ریو د ژانیرو «گامی حساب شده»  بود که بدون شک برای  تبلیغ بازی های آینده المپیک در ژاپن  موثر و سودمند خواهد بود. این رفتار آبه  گواه آن است که  نخست وزیر  با کمک توریسم و ورزش منتها تلاش خود را برای  بهبود سیمای  ژاپن  در صحنه جهانی  به انجام خواهد رساند. آبه  در لباس قهرمان «ماریو» در ریو د ژانیرو گامی دیگر در  این جهت برداشت که برای  جامعه جهانی و به ویژه جوانان  قابل درک است. این امر به بسیج جامعه خواهد انجامید  و بهترین خصوصیات ژاپن را به  جامعه جهانی نشان خواهد داد.  بدون شک ژاپن  در تهیه مقدمات باز یهای المپیک در  توکیو  صد در صد مساعی خود را بکار خواهد برد. ژاپنی ها در بازی های المپیک ریو د ژانیرو  نتایج خوبی نشان دادند  و در رشته های ورزشی توانستند مدال هایی کسب کنند که هیچ کس انتظار موفقیت  ورزشکاران  ژاپنی در  آنها را نداشت. این نشان تغییرات بزرگ و موفقیت های  قابل توجه در ورزش ژاپن است.  بدین ترتیب ژاپنی ها  منتها تلاش خود را برای  کسب نتایج بهتر  در  المپیک سال 2020 به انجام خواهند رساند که در کشور خودشان برگزار خواهد شد.  نتایج ورزشکاران چین نیز در زمان برگزاری مسابقات المپیک در چین فوق العاده چشمگیر بود.

شایان ذکر است که نخست وزیر ژاپن  دوست دارد  هم در سیاست و هم در ورزش  اهداف دشواری را  در مقابل خود قرار بدهد که دستیابی به آنها  رفع موانع  زیادی را طلب می کند.  در زمان خود،  آبه  اعلام کرد در  مراسم افتتاحیه بازی های المپیک زمستانی سوچی شرکت خواهد کرد  و در واقع به هدف خود دست یافت. سفر به سوچی  یک دستاورد دیگر  برای وی شد، زیرا سیاستمدار  بر  خلاف  توصیه های مصرانه  واشنگتن  که او را از حضور در مراسم افتتاحیه المپیک سوچی برحذر می داشت  به انجام رسید.

ویکتور پاولیاتِنکو دراین خصوص گفت:  آبه فقط برای شرکت در مراسم افتتاحیه المپیک به سوچی سفر نکرد. برای نخست وزیر استفاده از هر امکانی  جهت برقراری تماس  شخصی  با ولادیمیر پوتین مهم است.  دیدار در سوچی برای او به عنوان سیاستمدار  فوق العاده مفید بود:  دریافت حداکثر امتیازات  تا رهبران روسیه و ژاپن بتوانند در حل و فصل  مسائل اصلی بین دو کشور — مسائل ارضی —  به یکدیگر اعتماد کنند. پیروزی آبه در این  دیدار قابل توجه بود.

به لحاظ برقراری تماس های  شخصی و ایجاد اعتماد، پوتین و آبه  13 بار با یکدیگر ملاقات کردند.  شایان ذکر است که یکی از  آخرین دیدارها  بین آنها  در ماه ژوئن سال 2016 در سوچی برگزار شد.  احتمال آن می رود که رکورد  دیدارهای شخصی آنها در آینده بهتر شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала