سیده فاطمه حسینی نماینده اصلاح طلب تهران: موضوع سهم پدر من از سفره انقلاب صحت ندارد

© Flickr / Blondinrikard Fröbergфлаг ирана
флаг ирана - اسپوتنیک ایران
اشتراک
درحالی رئیس‌ مجلس در موضعی حمایت‌آمیز انتساب سخنانی درباره سفره انقلاب به فاطمه حسینی را تکذیب کرد که اصل ماجرای جنجالی دختر صفدر حسینی موضوع دیگری است و به نظر می‌رسد طرح این سخنان، موارد انحرافی درباره عملکرد این نماینده اصلاح‌طلب است.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سرویس سیاست مشرق — ماجرای دختر صفدر حسینی که با حضور در پشت تریبون مجلس وقت نمایندگان و وزیر ارتباطات را برای خواندن بیانیه در حمایت از مسائل مالی خانواده خود گرفت، نقل هر مجلسی شد و دیگر برای هیچ فردی چند و چون آن پوشیده نیست. بعد از این موضوع بسیاری از رسانه‌ها از اینکه چرا وی این حرکت نادر و غیرقانونی را انجام داده انتقاد کردند و افکار عمومی نیز در فضای شبکه‌های اجتماعی و موبایلی از جمله توییتر و تلگرام به این مسئله واکنش منفی نشان دادند و بعضاً با طنزهای اجتماعی و فولکور این حرکت فاطمه حسینی را تقبیح کردند.
سیده فاطمه حسینی که از لیست اصلاحات تهران وارد مجلس دهم شده است بعد از مدتی اطلاعیه دیگری در واکنش به انتقاد افکار عمومی و رسانه‌ها منتشر کرد که «هیچ‌گاه نگفته است از سفره انقلاب سهم دارد و سهم خود را از این سفره برداشته است و تهدید کرد از رسانه‌هایی که در این رابطه مطلب نوشته‌اند، شکایت می‌کند.»
به دنبال این موضوع بعد از حدود یک ماه علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنانی حمایت‌آمیز درباره ماجرای جنجالی فاطمه حسینی توضیحاتی ارائه کرد.
رئیس مجلس گفت: «خانم فاطمه حسینی نماینده تهران متنی را به بنده دادند که بررسی کنم. متن این بود که وی در نطقی که در مجلس داشته است اعلام نکرده که ما سهممان را از سفره انقلاب می‌خواهیم. من به یکی از اعضای هیئت‌رئیسه مأموریت دادم تا این موضوع را بررسی کند؛ بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد خانم حسینی چنین صحبتی را نکرده است».
وی تاکید کرد: «مطالب منتشرشده در این خصوص صحت ندارد و به خانم فاطمه حسینی اتهام وارد شده است و ایشان چنین حرفی را نزده است».
اما چند نکته در مورد دفاع رئیس مجلس از فاطمه حسینی حائز اهمیت است که در ادامه بدان می‌پردازیم:

1- علی لاریجانی در حالی پشت تریبون مجلس به دفاع از فاطمه حسینی و تکذیب مسئله «سفره انقلاب»‌ پرداخته که به نظر می‌رسد موضوع دیگری که اهمیت بیشتری نسبت به این تکذیبیه داشت؛ عدم برخورد مجلس با حرکت نامتعارف فاطمه حسینی و استفاده وی از تریبون ملت حین جلسه علنی نمایندگان با وزیر ارتباطات بود که تا به اینجا علی لاریجانی و مجلس به این موضوع واکنش نشان نداده و نسبت تضییع حق مردم تذکرات و اخطار قانونی به این نماینده داده نشده است.
2- طرح مسئله سفره انقلاب توسط رسانه‌ها مطرح نشده و مردم و افکار عمومی در قالب طنزهای مختلف در شبکه‌های اجتماعی این موضوع را در واکنش به بیانیه خوانی حسینی در تریبون آنان در خانه ملت مطرح کرده‌اند که این یک واکنش اجتماعی در مقابل حرکت این نماینده بوده است که بایستی به این موضوع توجه کرد و به نظر می‌رسد طرح این موضوع با وجود فراموشی اصل مطلب و حرکت ناپسند حسینی در مجلس بیشتر برای انحراف افکار عمومی است.
درواقع موضوع سهم دخترصفدرحسینی از سفره انقلاب اغلب در قالب طنز توسط افکارعمومی در شبکه‌های اجتماعی توئیتر و تلگرام مطرح شده که در این زمینه اصل هوشیاری افکارعمومی نسبت به تحرکات و عملکرد سیاسیون در این ماجرا نادیده گرفته شده است که طبق این موضوع باید گفت که این نماینده بایستی در مورد نظارت مستقیم مردم و اذهان عمومی بر اعمال خود بیشتر توجه و دقت کند.
3- موضوع جالب‌توجه اینجاست که نماینده اصلاح‌طلب تهران از بدو ورود به مجلس با وجود وظیفه وکالت ملت ایران، بیشتر تلاش خود را معطوف به حمایت از خود و خانواده‌اش و مسائل مالی که گریبان گیر آنان است، کرده و در اطلاعیه‌ای بیان داشته که از رسانه‌های خاطی که موضوع سفره انقلاب را مطرح کرده‌اند، شکایت می‌کند و به نظر می‌رسد که اختصاص دوباره وقت مجلس به این‌گونه امور شخصی آن‌هم از سوی رئیس مجلس دیگر نه مهم بوده و نه کمکی به مشکلات اقتصادی مردم می‌کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала