فرستاده سازمان امنیت و همکاری اروپا در امور اوکراین امروز یک شنبه به دونتسک سفر می کند

© Sputnik / Igor Maslovفرستاده سازمان امنیت و همکاری اروپا در امور اوکراین امروز یک شنبه به دونتسک سفر می کند
فرستاده سازمان امنیت و همکاری اروپا در امور اوکراین امروز یک شنبه به دونتسک سفر می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام کرد آلکساندر هوگ، معاون گروه ماموریت ویژه این سازمان امروز یک شنبه 21 اوت عازم دونتسک می شود.

سخنگوی دفتر مطبوعاتی سازمان امنیت و همکاری اروپا در نشستی با خبرنگاران گفت "هدف از این سفرگفتگو با فرماندهی نیروهای مردمی این جمهوری و بحث در خصوص راهکارهایی برای اجرای توافقات مینسک و دستیابی به آتش بس پایدار در این منطقه است".
در این سفر همچنین مساله رفت و آمد آزادانه بازرسان سازمان امنیت و همکاری اروپا به جنوب شرق اوکراین مورد بحث قرار خواهد گرفت.

مقامات اوکراین از ماه آوریل سال 2014 عملیات قهری برای سرکوب ناراضیان از تغییر حکومت کییف را در منطقه دنباس واقع در شرق و جنوب شرق این کشور انجام می دهند. مردم دنباس (متشکل از جمهوری خودخوانده مردمی دونتسک و جمهوری خودخوانده مردمی لوهانسک) نیروهای مسلح تشکیل داده و در برابر ارتش اوکراین مقاومت می نمایند.

مساله حل و فصل بحران اوکراین در چارچوب های گوناگونی از جمله از طریق گروه تماس مینسک با میانجیگری روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا و گروه چهارجانبه نورماندی متشکل از روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان مورد بحث قرار می گیرد اما با وجود توافقاتی موسوت به توافقات مینسک تاکنون پیشرف قابل توجهی در حل این مشکل حاصل نشده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала