ورود قطعات هواپیما به ایران در پسابرجام دشوارتر شده است

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر An Airbus A330 passenger airliner
An Airbus A330 passenger airliner - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش خبرگزاری فارس، سعید مؤذنی کارشناس ارشد صنعت حمل‌ونقل هوایی، عدم توجه دولت ایران به مشاوره متخصصان صنعت در خرید هواپیماهای جدید و نبود زیرساخت در بحث تعمیرات و نگهداری هواپیماهای جدید را بحرانی در آینده صنعت هوایی ایران به شمار آورد.

او در ادامه می گوید که یکی از بزرگترین دستاوردهای برجام روز 23 تیرماه سال گذشته، رفع تحریم‌‌های صنعت حمل و نقل هوایی ایران است. دولت نیز مدعی شده بود که با اجرای برجام، هم ورود قطعه‌ برای تعمیر و نگهداری هواپیما به ایران ساده تر می شود و هم خرید انواع هواپیماها برای خطوط هوایی ایرانی بدون واسطه خواهد بود. در ضمن، نوسازی ناوگان هوایی ایران، اولویت نخست دستورکار دولت در پسابرجام شد.
وی درباره ی مشکلاتی که گریبانگیر صنایع هوایی ایران است به فارس گفت:
"فروش قطعه هواپیما به ایران در پسابرجام مشکل‌تر شده و کمپانی‌‌های سازنده در ارائه قطعه محتاط هستند‌. گذشته از این، دولت ایران هیچ مشورتی برای پیش‌قرار‌داد خرید هواپیماهای نو با متخصصان مربوطه نداشته است. همچنین ظرفیت پارکینگ فرودگاه‌های ایران محدود است و جایی برای پارک ‌هواپیماهای جدید وجود ندارد. ظرفیت آشیانه‌های تعمیرات و نگهداری هواپیماهای نو نیز محدود است."
این خبرگزاری در پایان می نویسد، با این که مقامات ایران مدعی هستند که در پسابرجام و رفع تحریم ها شرایط مساعد تری برای صنعت حمل و نقل هوایی کشور فراهم شده است، ولی به نظر می‌رسد که این شرایط برای تسهیل‌ و امکان خرید هواپیما برای خطوط هوایی داخلی حداقل در یک سال اخیر فراهم نشده است، و حتی ورود قطعات مورد نیاز صنایع هوایی کشور که تا پیش از این با شرایط سختی انجام می‌شد در پسابرجام سخت ‌تر هم شده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала