مشکلات ایران با قاچاق کالا و قاچاقچیان چیره دست

© AP Photo / Burhan OzbiliciПроверка бака грузовика в Турции
Проверка бака грузовика в Турции - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرکل مبارزه با قاچاق تعزیرات حکومتی "عبدالمجید اجتهادی" در مصاحبه ای با خبرگزاری تسنیم گفت که برخی با اینکه کالاهای خود را بصورت قانونی از گمرک وارد کشور می کنند اما برای اینکه مالیات و عوارض کمتری به دولت بدهند، این کالا را به اسم یک کالای دیگر وارد کشور می کنند.

وی طی مصاحبه با این خبرگزاری افزود:

"بعضی از قاچاقچیان نیز کالاهای قاچاق را به اسم تسهیلات مرزنشینی وارد کشور می کنند. بعضی از آنها هم از طریق مرزهای هوایی کالاهای قاچاق را وارد کشور می کنند. کمرک نیز نمی تواند همه ی کالاها را بررسی کند. برخی از قاچاقچیان چیره دست، مثلاً کالایی که 50 درصد حقوق و عوارض گمرگی دارد را طوری اظهار می‌کنند تا چهار درصد عوارض پرداخت کنند. بیشترین کالای قاچاقی که وارد ایران می شود از استان های هرمزگان و آذربایجان غربی هستند."

وی یکی از مهمترین مشکلات قاچاق را زیاد بودن تعداد گمرکات ایران اعلام می کند. از مرز شهرهای مریوان و بانه حجم زیادی لوازم آرایشی به صورت قاچاق وارد ایران می شود. برخی از پرونده های قاچاق مربوط به کالاهایی که از طریق فرودگاه امام خمینی وارد می شوند، می باشند که اکثرا قاچاق طلا، شمش طلا، طلای مسکوک، ارز، تلفن همراه و دارو را شامل می شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала