پاسخ وزارت دفاع روسیه به بیانیه آمریکا در خصوص استفاده از پایگاه هوایی ایران

© Sputnik / Alexander Vilfپاسخ وزارت دفاع روسیه به بیانیه آمریکا در خصوص استفاده از پایگاه هوایی ایران
پاسخ وزارت دفاع روسیه به بیانیه آمریکا در خصوص استفاده از پایگاه هوایی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده ی رسمی وزارت دفاع روسیه، ژنرال ایگور کوناشنکوف ، ضمن نقد بیانیه ی وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر استفاده ی پایگاه هوایی ایران توسط روسیه ، از طرف آمریکایی خواست آگاهی خود را در زمینه قطع نامه ی شورای امنیت سازمان ملل متحد بیشتر کند.

کوناشنکوف گفت: " حق ما نیست که وزارت امور خارجه آمریکا را نصیحت کنیم. اما به دشواری بتوان توصیه نکرد که وجود منطق و دانش اسناد پایه حقوق بین الملل توسط نمایندگان وزارت امور خارجه بررسی شود. و همچنین کنترل آگاهی بر قطع نامه شورای امنیت سازمان ملل متحد شماره 2231 (2015) را آغاز کنند. در آن ازلزوم دریافت اجازه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای فروش و تحویل و یا استفاده از هواپیماهای جنگی درون ایران گفته شده است. "
این ژنرال افزود: " ضمنا ، به نمایندگان وزارت امور خارجه یک بار دیگر توصیه می کنم که با مداد درنقشه علامت بزنند و برای خودشان مشخص کنند که سوریه کشوری مستقل است."
کوناشنکوف همچنین به نبود قطع نامه ی شورای امنیت سازمان ملل متحد یا توافق آمریکا با مقامات سوریه برای اجازه بمباران این کشور اشاره کرد.
وی گفت: " پیشنهاد می کنیم که به جواب این پرسش خوب فکر کنند. آیا فقط یک منشور سازمان ملل متحد ، قطع نامه شورای امنیت و یا توافق دوجانبه آمریکا با سوریه وجود دارد که اجازه بمباران در محدوده ی این کشور توسط هواپیماها و پهپادهای نیروی هوایی آمریکا از پایگاه اینجیرلیک ترکیه و یا هر پایگاه هوایی خارجی دیگر را تایید کند."
نماینده ی وزارت جنگ روسیه خاطر نشان کرد: متقاعد شده ایم که پس از امتحان پس دادن آقای تونر و نابودی تروریست های داعش و جبهه النصره در سوریه توسط هواپیماهای نیروی هوایی روسیه هیچ جای تاسف و نگرانی نخواهند داشت. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала