گزارش و تحلیل

پیروزی های مهم روسیه در هفته ی اول المپیک ریو- 2016

© AP Photo / Michael Sohnپیروزی های مهم روسیه در هفته ی اول المپیک ریو- 2016
پیروزی های مهم روسیه در هفته ی اول المپیک ریو- 2016 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در هفته ی اول بازی های المپیک ریو دوژانیرو ، ورزشکاران روس پیروزی های درخشانی کسب کردند.

اسپوتنیک ورزشکارانی که مدال طلا را برای کاروان روسیه به ارمغان آورده اند ، معرفی می کند.
جودو
در سال های اخیر جودو در روسیه به ورزش دولتی ریاست جمهوری تبدیل شده است. بر کسی پوشیده نیست که ولادیمیر پوتین طرفدار پروپاقرص سامبو و جودو است. رهبر روسیه از سیزده سالگی روی تشک رفته و کمربند مشکی این رشته ورزشی و همچنین عنوان مربی افتخاری را دارد.
جودوکاران روس سعی دارند که از این رشته ی ورزشی رئیس جمهور حمایت کنند. اگر در لندن —2012 آنها سه مدال طلا کسب کردند، در ریو در حال حاضر که مسابقات ادامه دارد دو مدال به ارمغان آورده اند.
بسلان مودرانوف ، با برد خود در وزن زیر 60 کیلو آغاز گر این راه بود. حسن خالمورزایف ، هم میهن او با کسب مدال طلا در وزن زیر 81 کیلو راهش را ادامه داد. در فینال جودوکار روس قوی تر از حریف آمریکایی اش ترویس استیونس بود. خالمورزایف بازی خود را اینطور شرح داد:
" من خوشحالم و از احساس شور و شعف لبریزم. من به کشورم افتخار می کنم. برای کسب مدال به اینجا آمدم و آنرا بدست آوردم. هر مدالی برای من باارزش است. اما اکنون پس از پیروزی ، می دانم که بالاتر از این جایزه برای یک ورزشکار وجود ندارد. من خوشحالم که امیدهایی کسانی را که به من اطمینان کردند از بین نبردم و مایوسشان نکردم.
سابر (شمشیر بازی)
چنین مسابقه ی المپیکی بیست سال است که دیده نشده. فینال مسابقات شمشیر بازی را یانا اگوریان جوان روس مقابل سوفیا ولیکایا باتجربه و صاحب نام برگزار کرد. موفقیت برای ورزشکار جوان بدست آمد. یانا اگوریان قهرمان المپیک می گوید:
" طبیعتا من به ریو آمدم که این مسابقات را ببرم. همه چیز مهیا شد و من موفق شدم."
رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین برای یانا اگوریان پیام تبریک ارسال کرد. در متن این پیام گفته شده است:" فینال روسی زیبا و درخشان همه را تحت تاثیر قرار داد ،شما به همراه سوفیا ولیکایا این احساس شگفتی و شعف را به ما هدیه کردید و ثابت نمودید که مدرسه های شمشیر بازی میهنی از موضع برتری برخوردارند. "
سوفیا ولیکایا نیز خوشحالی و احساس خود را مخفی نکرد:
خرسندم که مدال طلا و نقره از آن ما شد. من خیلی برای یانا خوشحالم. من به خاطر نتیجه خودم کمی ناراحتم اما برای کشورم مسرورم برای آنکه مدال طلا را کسب کردیم. "
فلوره (شمشیربازی)
در استان کورسکایا ، واقع در جنوب غربی روسیه ، شهر کورچاتوف کوچک قرار دارد. نام این شهر از نام فیزیک دان مشهوری است و در سال 1968 به عنوان محل اسکان کارگرانی ایجاد شد که در نیروگاه اتمی کورسکایا کار می کردند. اکنون دیگر یک شهر است که تقریبا 40 هزار سکنه دارد و همگی در نزدیکی دریاچه خنک نیروگاه اتمی و 37 کیلومتری کورسک سکونت دارند. کورچاتوف مرتب و زیباست و به دو بخش مسکونی و صنعتی تقسیم شده است. در لیست شهروندان افتخاری و مهم ترین نمایندگان شهر اگر به ویکی پدیا اعتماد کنیم نه نفر هستند که کورچانوف ، فرماندار سابق استان ، عضو شورای نویسندگان، سه رئیس سابق و یک سرمهندس سابق نیروگاه اتمی هستند و همچنین دو شمشیر باز برجسته یعنی یوگنیا لامونوا و اینا دریگلازوا.
دریگلازوا زمانی که به مسابقه ی شمشیربازی نوع فلوره وارد شد به رقیبان خود حتی یک شانس هم نداد و شهر کورچاتوف خود را به مرکز جهانی فلوره برای چهارسال آینده تبدیل کرد. اینا دریگلازوا پس از فینال نفس عمیقی کشید و گفت:
" قبل از همه من به خودم ثابت کردم که می توانم ، من قوی ام و تلاشم بیهوده نبوده است. از همه ی کسانی که صادقانه برایم نگران بودند متشکرم. ببینید که طرفداران روس چقدر زیادند. از همه تان بسیار بسیار متشکرم!"
پس از یک هفته بازی های المپیک ریو روس ها 19 مدال کسب کردند. المپیک ادامه دارد و این بدان معناست که پیروزی های جدیدی در راه است. اسپوتنیک خبرهای المپیک را دنبال کرده و شما را در جریان آخرین خبرها قرار می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала