چشم انداز تحکیم روابط همه جانبه ایران با کوبا

© REUTERS / Ueslei Marcelino Мужчина проходит мимо разноцветных автомобилей в Гаване, Куба
Мужчина проходит мимо разноцветных автомобилей в Гаване, Куба - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر بهداشت ایران "سیدحسن هاشمی" و معاون رئیس جمهور کوبا "میگل دیاز کانل" طی دیداری بر ضرورت گسترش همه جانبه روابط میان دو کشور تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، وزیر بهداشت ایران در صبح روز شنبه در جلسه ای با معاون رییس جمهور کوبا گفت که با گذشت حدودا 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، رابطه ما با کوبا راهبردی بوده و همچنان بدون تغییر باقی مانده است. 

هاشمی در این رابطه افزود که ایران با کمک کوبا با آمریکای لاتین مداورت های گسترده و عملکردهای اقتصادی و سیاسی پیدا کرده‌ است. او گفت که بعد از یک وقفه زمانی پنج ساله، انتظار می رود تا رابطه دوجانبه با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی مشترک طرفین، دوباره ایجاد شود.

هاشمی با اشاره به استحکام روابط ایران و کوبا پس از 37 سال گفت که وقایعی که اخیرا در منطقه رخ داده است، نشان از این است که ایالات متحدهحتی به کسانی که رابطه راهبردی با او دارند نیز رحم نمی کند. گفته می شود که این موضوع توسط رهبر جمهوری اسلامی ایران در جلسات رسمی و غیررسمی زیر بارها بیان شده است. 

از مهمترین زمینه های همکاری میان ایران و کوبا می توان به حوزه های بهداشت و درمان، نانو و بیو تکنولوژی، پیوند، تولید واکسن، تامین دارو و حوزه ی پزشکی اشاره نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала