اختراع تلفن جدید

© Fotolia / Matthias Buehnerشنود مکالمات تلفنی
شنود مکالمات تلفنی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هر شخصی از حق آن برخوردار است که از شنود مکالمات در امان باشد.

کاشف به عمل آمد که در آلمان  هستند کسانی که مخالف شنود  مکالمات تلفنی هستند.

در زمینه جنجال شنود مکالمات سیاستمداران  آلمان، شرکت Secusmart، باصطلاح « موبایل صدر اعظمی»برای آنگلا مرکل  طراحی کردند.  ادوارد اسنودن،  کارمند سابق  آژانس امنیت ملی  آمریکا، یک ماه پیش،  طراحی  فناوری برای  دفاع از موبایل های خبرنگاران  از شنود مکالمات  — جلدی برای  اسمارت فون آیفون 6- را آغاز کرد  که امکان  مسدود کردن  انتقال  سیگنال های « جی. پی اس» را  ممکن می سازد تا بتوان از نظر  سرویس های ویژه در امان ماند.

کریستوفر اردمان  رئیس شرکت فوق الذکر،  در مصاحبه با رادیو « سپوتنیک»  در این خصوص گفت: ما مدتهاست که این طرح را پیاده کرده ایم. در رابطه با جلد موبایل  شبیه آنچه اسنودن  طراحی کرده است، همه چیز بستگی به  تعیین مفهوم امنیت دارد.  جلدی که  اسنودن طراحی کرده است فقط یکی از ویژگی های  مشخص امنیتی را پوشش می دهد».

 به عقیده اردمان، جلد تلفن فقط مانع از  ارسال اطلاعات در باره محل قرار داشتن  تلفن موبایل می شود.

—   این یکی از  بخش های کوچکی است که  در تلفن های موبایل کنونی از نظر تعقیب و نظارت  آسیب پذیر است.  شمای ساده شنود  مکالمات  وقتی بکار می افتد که شخص  زیاد از تلفن خود استفاده  می کند- ارسال پیامک،  ارسال نامه الکترونی و دریافت آن و برقراری تماس تلفنی.  این ساده ترین  روش تعقیب  مکاتبات و شنود مکالمات است  که  سالهاست برای رفع آن  کار می کنیم- تأمین امنیت  در  تبادل  اینگونه اطلاعات. این امکان در دسترس خبرنگاران نیز قرار خواهد گرفت.»

با وجود  اینکه طی  سال های اخیر  جنجال های زیادی  پیرامون شنود مکالمات  به پا شده است،  تقاضا برای  محصول شرکت آلمانی  Secusmart افزایش نیافته است. به عقیده اردمان، علت  تا حدودی در عدم تمایل خبرنگاران به قبول این موضوع است که مکالمات آنها شنود می شود.  تعداد  خبرنگارانی که به موضوع شنود مکالمات  و جنجال پیرامون اسنودن می پردازند  و به این دلیل حساسیت بیشتری نسبت به  امنیت مکالمات وتماس های خود نشان می دهند  چندان زیاد نیست.

—  تمایل کم افراد عادی  نسبت به این موضوع  را می توان  با شعار معمول « آنها آن بالا و ما افراد ساده این پایین قرار داریم. ما نمی توانیم چیزی را تغییر بدهیم» مرتبط دانست.  اما این امر با واقعیات فرق زیادی دارد. در واقع می توان به خیلی چیزها دست یافت».

 به عقیده کریستوفر اردمان، هر شخصی از حق آن برخوردار است که در مقابل شنود مکالمات امنیت داشته  باشد.  این حقی مانند دفاع از خود در مقابل  ورود غیر قانونی به خانه شخصی  و سرقت خودرو است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала