روسیه در آستانه حل مشکل هپاتیت

© Fotolia / Vchalupپرونده بیماری هپاتیت
پرونده بیماری هپاتیت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به ارزیابی متخصصان از 3 تا 5 میلیون نفر در روسیه از « هپاتیت سی» رنج می برند.

مطابق با  داده های سازمان  جهانی بهداشت، حدود  400  میلیون نفر در جهان از بیماری هپاتیت رنج می برند  که 10 بار بیش از  آمار رسمی افراد مبتلا به ایدز است.  فقط 5 درصد بیماران  مبتلا به هپاتیت مزمن از بیماری خود مطلع هستند  و  فقط یک درصد تحت درمان قرار دارند.

ولادیمیر چولانوف، رئیس مرکز مرجع هپاتیت ویروسی  اپیدمیولوژی- «  Rospotrebnadzor»- حمایت از مصرف کننده و کنترل و نظارت در حوزه  بهداشتی و اپیدمیولوژیک — در مصاحبه با روزنامه « ایزوستیا»  گفت که در روسیه  در مقایسه با دیگر کشورهای جهان، وضعیت این بیماری  بهتر است.  در سال های اخیر  تعداد بیماران مبتلا به هپاتیت حاد کاهش یافته است.  در سال گذشته  حدود 6 هزار و 400 نفر مبتلا به هپاتیت  « آ» به ثبت رسیدند.، 1600 نفر  هپاتیت  « ب» و حدود 2 هزار نفر  هپاتیت « سی».

مطابق با شاخص  ابتلا مردم به این بیماری  در بین 100 هزار نفر ، روسیه  در  سطح کشورهای پیشرفته قرار دارد.

چولانوف، متذکر شد که در بعضی از مناطق هرازگاهی اپیدمی  هپاتیت « آ»   شیوع پیدا می کند  که از طریق آب آلوده، دست های  کثیف و غذا و غیره منتقل می شود. این  موضوع با  مسائل تأمین  آب پاکیزه  برای ساکنان مرتبط است.

آنچه به  هپاتیت مزمن « بی» و « سی» مربوط است،  آمار امیدوارکننده نیستند.  اگر  سطح بیماری کاهش یابد ، این کاهش فوق العاده ناچیز است.  «  سطح ابتلا به « هپاتیت ب»   رو به کاهش رفت، اما در  مورد « هپاتیت سی»  فعلا  چنین کاهشی مشاهده نمی شود.  هر سال 36 هزار  مورد جدید  ابتلا به  « هپاتیت  ب» و  حدود 55 هزار ابتلا  به « هپاتیت سی» به ثبت می رسد».

 رویهمرفته  به ارزیابی متخصصان از 3 تا 5 میلیون نفر در روسیه  از « هپاتیت سی» رنج می برند  که نیمی از آنها هنوز  از بیماری خود مطلع نیستند.  از 2 تا 3 میلیون نفر مبتلا به «هپاتیت ب » هستند  که نیمی از آنها نیز از بیماری خود مطلع نیستند.

در ماه ژوئن،  شرکت  ملی  ایمونولوژی امضای قراردادی با  شرکت هندی  « کیپلا» در باره  انتقال  فناوری  تولید دارو برای درمان ایدز و هپاتیت ویروسی را اعلام کرد.  قرار است در سال 2018، سیکل کامل  تولید دارو  برای  درمان «هپاتیت سی» در روسیه آغاز شود.

 به پیش بینی  متخصصان،  طی 2 الی دو سال و نیم  اکثر  بیماران در روسیه  از  امکانات درمانی عالی برخوردار خواهند شد.

 ولادیمیر پوتین به نمونه مصر اشاره نمود  که  از نظر بیماری « هپاتیت سی» در جای اول در جهان  قرار داشت، اما توانست  این مسأله را  رفع کند. « در مصر 20 درصد ساکنان مبتلا  به این بیماری بودند.  آنها  استراتژی  مبارزه با  «هپاتیت سی» را به تصویب رساندند.  سپس با تمام شرکت های بزرگ داروسازی  مذاکره کردند  که از نظر کارایی و تأثیرگذاری، داروهای  عالی تولید می کنند و  تخفیف  زیادی درخواست کردند.  آنها  تخفیف 99 درصدی را  در تولید یکی از داروهای موثر  دریافت کردند که در  آمریکا 80 هزار دلار  قیمت دارد و در مصر 900 دلار.  به حساب این دارو  آنها  به درمان بیماران می پردازند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала