راه اندازی اپلیکیشن ویژه سفارش غذای دور ریخته شده در بریتانیا

© Flickr / Sam Azgorراه اندازی اپلیکیشن ویژه سفارش غذای دور ریخته شده در بریتانیا
راه اندازی اپلیکیشن ویژه سفارش غذای دور ریخته شده در بریتانیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برنامه نویسان دانمارکی اقدام به راه اندازی نرم افزار گوشی های تلفن همراه (اپلیکیشن) عجیبی با نام "Too Good to Go" در بریتانیا نمودند. روزنامه ی "The Independent" دراین رابطه می نویسد که اکنون شهروندان بریتانیا می توانند شفارش غذاهایی را بدهند که توسط رستوران ها دور ریخته شده است.

طراحان این پروژه هدف از ساخت این برنامه را نجات غذای دور ریخته شده، صرفی جویی اقتصادی و نجات کره ی خاکی به کمک حفظ غذای قابل مصرف به جای دور ریختن آنها در سطل های زباله اعلام کرده اند. به گزارش این برنامه نویسان، رستوران های برتانیا سالانه نزدیک به 360 میلیون غذای اماده را به دور میریزند. 

آنها همچنین می گویند که تا کنون بیش از 100 رستوران کوچک با آنها اعلام همکاری کرده اند. با این که اغلب، رستوران های بزرگ غذاهای دور ریختنی بیشتری دارند ولی در این مکان ها پیدا کردن که شخصی که بتوان با او مذاکره کرده و برای همکاری به توافق رسید، بسیار سخت است.

این سرویس اکنون در چند شهر بریتانیا فعال شده است و تا اواخر ماه اوت نیز در شهر لندن فعال خواهد شد. می توان از رستوران ها به انتخاب خود، عذاهایی سفارش داد که مدت زمان مصرف آنها کوتاه است و زود خراب می شوند. پیش بینی می شود که قیمت هر غذا کمتر از 4 پوند تمام شود.     

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала