حال و هوای ریودژانیرو پیش از آغاز المپیک چگونه بود

© Alexey Kudenkoحال و هوای ریودژانیرو پیش از آغاز المپیک چگونه بود
حال و هوای ریودژانیرو پیش از آغاز المپیک چگونه بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یادآور می شویم که افتتاحیه المپیک در ساعت 20 به وقت محلی و در ساعت 3.30 به وقت تهران برگزار شد.

خبرنگار اعزامی فارس از ریو گزارش داد که پیش از شروع مراسم، والیبالیست های کشورمان لباس های تیم ملی را بر تن کرده تا در مراسم افتتاحیه سی و یکمین دوره بازی های المپیک ریو-2016 در ورزشگاه "ماراکانا" در برزیل رژه رفته و پرچم ایران را به اهتزاز درآورند.

حال و هوای شهر برزیل بسیار جذاب بود. بعضی از مردم خود را برای دیدن افتتاحیه بصورت زنده به ورزشگاه رسانده و برخی دیگر نیز از پنجره منازل پرچم کشور برزیل را آویزان کرده تا به گونه ای نماد المپیک را نشان دهند. این در حالی است که گفته می شود عامه مردم برزیل با برگزاری المپیک در کشور خود مخالف بوده اند. مامورین امنیتی کاملا اوضاع را زیر نظر داشته و امنیت کامل برقرار بوده است.

جالب اینکه در میدانی در نزدیکی ورزشگاه "ماراکانا" در شهر ریو که به میدان "پدروسی گوندو ریودوژانیرو" معروف است مجسمه نماد پرسپولیس به چشم می خورد.

تعداد افراد حاضر در مراسم افتتاحیه 76 هزار نفر و تعداد کشورهای حاضر در مراسم افتتاحیه 206 کشور گزارش شده است. مدت زمان برگزاری مراسم 3 ساعت و 37 دقیقه و تعداد مقامات سیاسی و دولتی از کشورهای مختلف 45 نفر است. همچنین تعداد تماشاگران تلویزیونی حدودا 3 میلیارد گزارش شده و کارگردانی مراسم افتتاحیه را نیز فرناندو میرلیس بر عهده داشت.

قیمت بلیت مراسم 50 تا 1200 یورو اعلام شد و جالب است بدانید که مراسم افتتاحیه به "شاد زیستن" برزیلی‌ها و "آخرین جنگل سیاره" یعنی جنگل‌های آمازون اختصاص یافت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала