گزارش و تحلیل

احتمال دخالت آمریکا برای استفاده از تسلیحات شیمیایی در حلب

© Sputnik / Илья Питалевاحتمال دخالت آمریکا برای استفاده از مهمات شیمیایی در حلب
احتمال دخالت آمریکا برای استفاده از مهمات شیمیایی در حلب - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اپوزیسیون باصطلاح میانه رو با استفاده از مواد منفجره سمی در حلب ، سعی دارد هرج و مرج را در بین ساکنین غیر مسلح ایجاد کرده و همچنین نشان دهد که آماده است به خاطر دستیابی به موفقیت در جایی که تحت کنترل ارتش دولتی است هر کاری بکند.

طالب زیفا تحلیل گر سیاسی اهل سوریه به روزنامه ی روسی " ایزوستیا" این مطلب را عنوان نمود.
طالب زیفا می گوید: " گروهک های مسلح واقعا مهماتی حاوی گازهای سمی دارند. آنها ضمن استفاده از این بمب ها، سعی دارند هرج و مرج را بین ساکنین حلب برانگیخته و همچنین محاصره ی شهر را بشکنند. بدین ترتیب شبه نظامیان آشکارا قصد دارند روحیه ی جنگی دوستان خود را بالا ببرند ، از آنجا که افراد در محاصره قطعا روحیه ی خود را از دست داده اند. "
این فرد در مصاحبه با " ایزوستیا" خاطر نشان کرد که تروریست ها، تسلیحات شیمیایی را چند سال پیش از کشورهایی چون عربستان سعودی ، قطر و ترکیه دریافت کرده اند.
این کارشناس تاکید کرد: اقدامات گروهک های مسلح به ارزیابی های مرتبط توسط جوامع بین الملل نیازمند است از آنجا که نیروهایی چون آمریکا که در طرف " اپوزیسیون میانه رو" هستند در پشت سر حملات شیمیایی قرار گرفته اند. سخن پیش از همه در خصوص " جیش الفتح" و " احرار شام" است. ضمنا نباید بعید دانست که تروریست ها از واشنگتن برای استفاده از مواد منفجر سمی چراغ سبز دریافت کرده اند. "
پیشتر مشخص شد که تروریست ها بمب هایی را در منطقه ی شهر قدیمی حلب در سوریه منفجر کرده اند که حاوی مواد سمی بود. پنج نفر از ساکنین غیر مسلح کشته شده اند. بر اساس اطلاعات رسانه ها ، این بمب ها در مناطق" باب الفرج" و "بوستان کل آب" منفجر شده اند. تروریست ها از بمب های حاوی گاز خفه کننده برای تیر اندازی به مناطق کرد نشین حلب در ماه های آوریل و می استفاده کرده بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала