اردوغان از موضوعاتی سخن گفت که می خواهد درباره آنها با پوتین مذاکره کند

© Aleksey Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر Встреча Владимира Путина и Реджепа Тайипа Эрдогана в Сочи
Встреча Владимира Путина и Реджепа Тайипа Эрдогана в Сочи - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که قصد دارد در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره همکاری اقتصادی و بحران به وجود آمده در روابط دو کشوربه دنبال سرنگونی هواپیمای روسی سوخو 24 در سوریه صحبت کند.

اردوغان در سخنرانی خود در یک همایش اقتصادی در آنکارا گفت:" من روز 9 اوت به سن پترزبورگ سفر کرده و در دیدار با رئیس جمهور روسیه در آنجاهمکاری اقتصادی ما و بحران به وجود آمده به دنبال سرنگونی هواپیمای روسی را که ترکیه احساس مسئولیت خود در رابطه با آنرا نشان داده، مورد بحث قرار خواهم داد".

یادآور می شود روابط روسیه و ترکیه پس از سرنگونی هواپیمای روسی شرکت کننده در عملیات ضد تروریستی در سوریه به شدت تیره شده. هواپیمای بمب افکن سوخو24 روسیه 24 نوامبر توسط دو فروند جنگنده ف-16 ترکیه بر فراز سوریه سرنگون شد و در چهار کیلومتری مرز ترکیه به زمین افتاد. ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه این حادثه را "خنجر زدن از پشت" از سوی همدستان تروریست ها نامید. 
روسیه پس از سرنگونی هواپیمای سوخو 24 محدودیت ها و ممنوعیت هایی در فعالیت ساختارهای اقتصادی ترکیه در روسیه اعمال کرده و واردات کالاها و مواد غذایی از ترکیه را ممنوع ساخت. همچنین تعدادی از طرح های مشترک سرمایه گذاری روسیه و ترکیه به حالت تعلیق در آمدند.  تغییر این وضع پس از نامه اردوغان به پوتین شروع شد که در ان رئیس جمهور ترکیه به خاطر سرنگونی هواپیمای روسی عذر خواهی کرد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала