افراط در گردشگری

© Fotolia / Pierluigipalazziکلیسای جامع میلان ایتالیا
کلیسای جامع میلان ایتالیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در فصل تابستان،ایتالیا مورد هجوم گسترده گردشگران قرار می گیرد.

بر هیچکس پوشیده نیست که  ایتالیا درآمد زیادی از گردشگری بدست می آورد. اما برای بعضی از شهرهای  ایتالیا  این درآمد فوق العاده زیاد است که مشکلاتی نیز به همراه دارد.  ساکنان شهرهای فلورانس، ونیز و کاپری و دیگرهای شهرهای  محبوب برای گردشگران  از مقامات ایتالیا درخواست کردند  تعداد گردشگران  وارد به این شهرها محدود شود.  به دلیل  بی ثباتی  اوضاع در جهان،  اهالی ایتالیا خودشان ترجیح می دهند  در داخل کشور استراحت کنند.  فزونی گردشگران خارجی در آنجا برای ساکنان بومی مشکل ساز  شده است.

 لودیجی برونیارو، شهردار  ونیز  به  دولت ایتالیا پیشنهاد کرد  به  بعضی از شهرهای ایتالیا که تحت هجوم گردشگران قرار دارند، مقام خاصی اعطا شود.

زیرا آنچه  همیشه برای اقتصاد کشور سودآور  بود — توریسم- می تواند   تأثیر بومرانگ  را داشته باشد-  در شهر پر از توریست،  راحتی و آرامش  از ساکنان محل سلب می شود  و جاذبه های باستانی  از بین می روند  و وسایل موزه ای برای سیل گردشگران به « دیسنی لند» مبدل می شود.

رادیو « سپوتنیک ایتالیا» در این خصوص با  اویلینا کریستیلین  رئیس  آژانس ملی گردشگری  ایتالیا به نام « Enit» به گفتگو نشست. وی در این خصوص چنین گفت: ما  مسأله  محدود کردن  سفر گردشگران به شهرهای ایتالیا  را جزء اصلی برنامه  سه ساله پیشرفت  می دانیم که  در این اواخر به تصویب رسید.  به اعتقاد ما  جهت دوری از انجام اقدامات سختگیرانه ضروری  در «ونیز» و یا پارک طبیعی « چینکوه تِره»(Cinque Terre)، باید سفر  گردشگران  بین فصول سال تقسیم شود و  فقط به ماه های تابستان  اکتفا نکرد که دراین فصل ایتالیا واقعا مورد هجوم گسترده  گردشگران قرار می گیرد.  همچنین باید مسیرهای کم آشنا اما به همان اندازه با اهمیت  به گردشگران پیشنهاد شود.  ایتالیا می تواند مسیرها  منظره ای، هنری، جاذبه های غذایی ایتالیا را  در هر فصل سال و در سراسر ایتالیا به گردشگارن پیشنهاد کند.  هفته گذشته  «  Enit»،   کنوانسیون  پخش اطلاعات، با  شهرهای  کوچک ایتالیا و  سایت های یونسکو را به امضا رساند.  ایتالیا  از بیشترین جاذبه های گردشگری  در جهان برخوردار است که در  فهرست  میراث یونسکو  وارد شده اند».

 به گفته خانم  کریستیلین، گردشگری —  بزرگترین ثروت ایتالیا از نقطه نظر اقتصادی است. 11 درصد تولید ناخالص  ملی  کشور از طریق گردشگری تأمین می شود. 12 درصد ساکنان کشور در بخش توریسم  مشغول به کار هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала