زندگی مردم کشیمر بعد از سه هفته درگیری های خشونت آمیز فلج شده است

© REUTERS / Danish IsmailКашмирские девушки пережидают землетрясение на улицах города
Кашмирские девушки пережидают землетрясение на улицах города - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پلیس و نیروهای امنیتی کشمیر روز جمعه بار دیگر مقررات منع عبور ومرور را برای جلوگیری از راهپیمایی معترضان به سوی مسجد جامع در چهار منطقه جنوب کشمیر و سرینگر مرکز تابستانی ایالت جامو و کشمیر به اجرا گذاشتند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، مقامات امنیتی هند، سه روز پیش(سه شنبه) با کاهش دامنه اعتراض ها و بازگشت آرامش نسبی به این منطقه، پس از 17 روز، محدودیت منع عبور و مرور در دره کشمیر را لغو کرده بودند.
محدودیت منع عبور و مرور از نهم جولای (19 تیر) یک روز پس از کشته شدن 'برهان مظفر وانی' رهبر حزب المجاهدین در 10 منطقه کشمیر به اجرا گذاشته شد.
درگیری بین پلیس و معترضان به قتل 'برهان مظفر وانی'رهبر حزب المجاهدین کشمیر از 19 تیر بعد از تشییع جنازه 'وانی ' آغاز شد.
نیروهای امنیتی هند هشتم جولای (18 تیر) با دریافت اطلاعاتی در خصوص حضور 'وانی' در نماز جمعه درمنطقه 'انانتاگ' در ایالت جامو و کمشیر باحضور درمنطقه وی و دو نفر همراهش را به قتل رساندند.
براساس آمار رسمی، تاکنون 47 نفر در اعتراض های خونین کشمیر از سه هفته گذشته کشته و پنج هزار و 500 نفر مجروح شده اند.
' سید علی شاه گیلانی '،' عمر فاروق' و 'یاسین ملک ' از رهبران جدایی طلب کشمیر شب گذشته با صدور بیانیه ای از مردم خواستند روز جمعه برای گرامیداشت یاد قربانیان حوادث سه هفته گذشته در کشمیر به سوی مسجد جامع راهپیمایی کنند.
یک مقام امنیتی کشمیر گفت که نیروهای امنیتی قوانین منع عبور و مرور را بار دیگر از صبح امروز در 'آنانتانگ'،' کولگام'،' پولواما' و ' شوپیان ' در جنوب کشمیر و سرینگر به اجرا گذاشتند.
خدمات اینترنت و تلفن همراه نیز که بعد از اعتراض های خشونت آمیز قطع شده بود، چند روز پیش وصل شد.
زندگی مردم کشیمر بعد از سه هفته درگیری های خشونت آمیز بین معترضان و پلیس و تعطیلی مراکز خرید، دانشگاهها و سیستم حمل و نقل عمومی فلج شده است.
براساس گزارش های دریافتی هم اکنون بیمارستان های کشمیر با کمبود شدید دارو برای درمان مجروحان روبرو است.
کشمیر تنها ایالت هند با اکثریت مسلمان است و درگیری بین شبه نظامیان کشمیری و نیروهای امنیتی از سال 1989 تاکنون بیش از 68 هزار کشته برجا گذاشته است.
بخشی از کشمیر در خاک هند و بخش دیگر در خاک پاکستان قرار دارد ولی هر دو کشور ادعای مالکیت بر کل کشمیر را دارند و همین موضوع یکی از علل اصلی مناقشه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان از هند در سال 1947 است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала