انتشار خبرهای کذب توسط معارضین سوری و منابع غربی منجر به تقویت جبهه مقاومت خواهد شد

© REUTERSبشار اسد دولت جدید سوریه را تشکیل داد
بشار اسد دولت جدید سوریه را تشکیل داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی با اشاره به انتشار خبرهای ضد و نقیض درباره سرنوشت بشاراسد ، گفت: عملیات روانی پیچیده ای برعلیه ائتلاف متحدین دمشق و بشار اسد آغاز شده است تا در نهایت منجر به اختلاف و تضعیف روحیه ارتش سوریه شود.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری خانه ملت — مجتبی ذوالنوری در تحلیل انتشار گزارش های جعلی دررابطه با سرنوشت رئیس جمهوری سوریه گفت: براساس برآوردهای اولیه رژیم های مرتجع عرب و کشورهای غربی دولت قانونی سوریه ظرف چند روز در سال 2011 ساقط می شد اما حمایت مردمی و شکل گیری ائتلاف متحدین دمشق مانع این موضوع شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: رقابت بین محور سوریه ، روسیه و ایران به عنوان ائتلاف متحدین دمشق با حامیان معارضین و تروریست ها موضوعی است معطوف به موضوع رئیس جمهوری سوریه می شود.

وی در ادامه گفت: ائتلاف متحدین دمشق معتقدند که مردم سوریه به تنهایی حق تعیین سرنوشت و انتخاب رئیس جمهوری این کشور را در یک انتخابات آزاد دارند اما حامیان معارضین و تروریست های تکفیری حقی برای این ملت قائل نیستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با بیان این که ایران و روسیه معتقدند که اراده مردم سوریه خط قرمز تعیین کننده است گفت: انتشار خبرهایی مبنی بر تفاهم درباره سرنوشت رئیس جمهوری سوریه تنها در صورتی صحیح است که غربی ها نظر ائتلاف متحدین دمشق را پذیرفته باشند.

وی در ادامه گفت: عقب نشینی غربی ها از موضع گیری های خصمانه مساله ای است که آنها نمی توانند به صورت علنی بیان کنند ، بنابراین تلاش می کنند این موضوع را تحت عناوینی نظیر تفاهم در مذاکرات آمریکا با روسیه بیان کنند.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: حامیان تروریست های چندملیتی و معارضین سوری که در نبردهای میدانی شکست خورده اند ، تلاش می کنند خود را فاتحان جنگ سوریه و شکست دمشق معرفی کنند.

وی تاکید کرد: عملیات روانی پیچیده ای برعلیه ائتلاف متحدین دمشق و بشار اسد آغاز شده است تا در نهایت منجر به اختلاف و تضعیف روحیه ارتش سوریه شود. انتشار خبرهای کذب توسط معارضین سوری و منابع غربی اقدامی در همین جهت است.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: عملیات روانی ائتلاف متحدین دمشق در عین حال تلاش می کند روحیه معارضین سوری و گروه های تروریستی نظیر داعش را تقویت کند. مساله محاسبه نشده این است که انتشار خبرهای کذب آنها را همانند چوپان دروغگو رسوا کرده و در نهایت منجر به تقویت جبهه مقاومت خواهد شد.

 

گفتنی است ، هفته گذشته برخی رسانه های غربی به نقل از معارضین سوری مدعی شدند که واشنگتن با مسکو درباره سرنوشت رئیس جمهوری سوریه به تفاهم رسیده اند. در واکنش به این ادعا ، یک منبع آگاه در روسیه اخبار درباره توافق آمریکا و روسیه یا حتی تفاهم آنها را درباره مساله سرنوشت بشار اسد تکذیب کرد و گفت: اکثر طرف‌هایی که با روسیه درباره سوریه مذاکره می‌کنند، دائما درباره سرنوشت بشار اسد سوال می‌کنند برخی معتقدند که باید برود و برخی معتقدند که باید بماند چون ضامن ثبان کشور و منطقه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала