دلیل بازداشت دانشجوی ایرانی در بروکسل این بود که وی زبان فرانسوی نمی دانست

© REUTERS / Vincent KesslerA masked Belgian police officer takes part in police operations in Schaerbeek following Tuesday's bomb attacks in Brussels, Belgium, March 25, 2016
A masked Belgian police officer takes part in police operations in Schaerbeek following Tuesday's bomb attacks in Brussels, Belgium, March 25, 2016 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دلیل عملیات ضد تروریستی پلیس بروکسل برای بازداشت یک دانشجوی ایرانی این بود که وی زبان فرانسوی نمی دانست و نمی توانست رفتار خود را که در حال اندازه گیری سطح تشعشعات رادیو آکتیو در مرکز پایتخت بلژیک بود، توضیح دهد.

به گزارش رادیو "زمانه"، بعدازظهر روز چهارشنبه ۲۰ ژوئیه/۳۰ تیر یک دانشجوی ایرانی به اشتباه هدف عملیات ضد تروریستی پلیس بروکسل بود که به مدت چند ساعت ادامه داشت. این فرد جلیقه‌ای حاوی سیم و باطری پوشیده بود و پلیس بروکسل با این فرض که بمب‌گذار انتحاری است او را دستگیر کرد.
س از دستگیری مشخص شد که این فرد، دانشجویی رشته پرتوشناسی بوده و جلیقه هم ابزار کار پژوهشی اوست.
مقامات پلیس بروکسل اعلام کرده‌اند که به‌هرحال علیه این دانشجو اقامه دعوی خواهند کرد چراکه او به فریادهای پلیس پاسخ درستی نداده است.
این دانشجو زبان دومش انگلیسی است و زبان پلیس بروکسل (فرانسوی) را متوجه نشده است.
روز چهارشنبه پلیس ضد تروریستی پس از هشدارها در مورد یک فرد که جلیقه انتحاری پوشیده است به مرکز کلان‌شهر بروکسل آمد و به مدت پنج ساعت درگیر دستگیری این دانشجو بود.
پلیس بروکسل با حمایت تیم خنثی‌سازی بمب اطراف این دانشجو را محاصره کردند و در یک مقطع حتی روبات خنثی‌سازی بمب را هم به نزدیکی این دانشجو فرستادند. این روبات می‌توانست جان این دانشجو را بگیرد و او را هدف قرار دهد.
سوءظن‌ها به این دلیل ایجاد شده بود که این دانشجو یک بارانی سیاه بلند پوشیده بود که از زیر آن سیم‌ها بیرون بودند و جلیقه‌ای هم به تن داشته که حاوی باطری و شبکه پیچیده‌ای از سیم‌ها بوده است.
نام این دانشجو در گزارش پلیس بروکسل آورده نشده است اما دانشگاه «گنت» تأیید کرده است که او در واقع یک دانشجوی پرتوشناسی است و تجهیزاتی که او حمل می‌کرده برای مقایسه سطح تابش در داخل کلان‌شهر بروکسل و حومه این شهر بوده است.
دلیلی که این دانشجو قادر نبوده به پرسش‌های پلیس ضد تروریستی پاسخ دهد این بوده که او نه زبان فرانسوی بلند است و نه زبان فلاندری. این دانشجو در دانشگاه به زبان انگلیسی درس می‌خواند و پژوهش می‌کند. به گفته سخنگوی دانشگاه «گنت» این دانشجو به زبان انگلیسی مسلط است.
تصاویر رسانه‌های محلی مردی را نشان می‌دهند که به زور اسلحه به زانو در آمده در حالی که در محاصره پلیس ضد تروریستی است و مأموران آتش‌نشانی هم در محل دیده می‌شوند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала