گزارش و تحلیل

همکاری ایران و ترکیه

© Sputnik / Alexei Nikolskiyحسن روحانی، رییس جمهور ایران
حسن روحانی، رییس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تهران در انتظار اجرای سیاست جدید آنکارا در باره سوریه است.

تهران در انتظار اجرای سیاست جدید آنکارا در باره  سوریه است

 به گزارش  دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری ایران، سه روز بعد از  تلاش  کودتای نافرجام نظامی در ترکیه،  گفتگوی تلفنی  بین  حسن روحانی رئیس جمهور ایران و  رجب طیب اردوغان  رئیس جمهور ترکیه انجام شد.

رئیس جمهور ایران  در این گفتگوی تلفنی  گفت: «خوشبختانه مردم ترکیه در جریان این کودتا، بلوغ سیاسی بالایی از خود نشان دادند و ثابت کردند که روش های زورمدارانه در منطقه ما جایگاهی ندارد.

ما خوشحالیم که در سایه مدیریت خوب شما و مقاومت و ایستادگی مردم شریف ترکیه ، امروز شاهد بازگشت ثبات در کشور دوست ،ترکیه هستیم.

آرامش و ثبات ترکیه موجب تقویت ثبات و آرامش کل منطقه خواهد شد و ما تردیدی نداریم که برخی از قدرتهای بزرگ و همچنین تروریست‌ها نمی‌خواهند کشورهای اسلامی دارای ثبات باشند.

همه ما باید دست در دست یکدیگر برای ثبات و آرامش منطقه، با تروریست ها مبارزه و منطقه را از شر این گروه ها آزاد سازیم».

 

رجب طیب اردوغان بنوبه خود  از رئیس جمهور ایران به خاطر تماس تلفنی تشکر نمود  و گفت: مصمم هستیم با همکاری ایران و روسیه برای حل و فصل مسایل منطقه دست در دست هم دهیم و بر تلاشهایمان برای بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه بیافزاییم».

 ایران تا چه حد در همکاری منطقه ای با ترکیه در شرایط جدید ذینفع است؟  حسین شیخ الاسلام  مشاور  امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی  ایران  در مصاحبه با خبرنگار  « سپوتنیک»  در خصوص موضع  مقامات  ایران در این باره اظهار نظر نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала