پوتین: دخالت سیاست در ورزش پدیده ای بسیار خطرناک است

© Sputnik / Sergey Guneevپوتین: دخالت سیاست در ورزش پدیده ای بسیار خطرناک است
پوتین: دخالت سیاست در ورزش پدیده ای بسیار خطرناک است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در بیانیه ای دخالت سیاست در ورزش را پدیده ای بسیار ناگوار خواند و در باره تاثیرات منفی و خطرناک این رویکرد بر ورزش هشدار داد.

رییس جمهور روسیه در این بیانیه تاکید کرد: "ما شاهد تکرار یک پدیده بسیار خطرناک هستیم که پیشتر در سال های 80 قرن گذشته مشاهده شده بود و عبارت از دخالت سیاست در ورزش است. راستی در حال حاضر شیوه ها و روش های دیگری برای اعمال این دخالت به کار برده می شود اما هدف آن یکی است و آن اینکه از ورزش به عنوان ابزاری برای وارد آوردن فشار ژئوپلیتیکی و لطمه زدن به آبروی بعضی کشورها و ملت ها استفاده شود".
رییس جمهور روسیه با اشاره به نقش فوق العاده بزرگ جنبش المپیک در متحد کردن کشورها و ملت های جهان هشدار داد: "این رویکرد مثل سابق می تواند منجر به اختلاف افکنی و تفرقه در جنبش المپیک شود".

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ "وادا" امروز دوشنبه با انتشار کزارشی دولت روسیه و از جمله وزارت ورزش را به پنهان کاری در خصوص دوپینگ ورزشکاران روس و همدستی در این زمینه متهم کرده است.
با انتشار این گزارش آینده حضور ورزشکاران روس در بازی های المپیک ریو دو ژانیرو در گرو رای دادگاه داوری ورزش است که قرار است نهایتا تا روز پنج شنبه اعلام شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала