فوتبال روسیه

© Sputnik / Vitaliy Belousovبازیکنان روسیه و اسلوواکی در جام اروپا
بازیکنان روسیه و اسلوواکی در جام اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تیم روسیه در مسابقات اروپا– 2016 فاقدانگیزه قوی و روحیه مبارزه بود.

 لئونید سلوتسکی، مربی معروف ورزشی روسیه  پس از انتصاب به  مقام مربی  تیم روسیه در ماه اوت سال 2015 میلادی  از متخصص روانشناس- فیزیولوژی  برای کار با فوتبالیست ها دعوت به همکاری کرد.  ویکتور نِوِروف، تا  پایان  سیکل  انتخاب  ورزشکاران  برای مسابقات فوتبال  اروپا — 2916  به فعالیت تخصصی خود ادامه داد. در تمام بازی هایی  که روانشناس حضور داشت،  تیم  پیروز می شد.  مطابق با  اطلاعات رسانه های روسیه، همه از همکاری با   این متخصص راضی بودند ، اما مدتی  قبل از  آغاز مسابقات  اروپا، نِوِروف به دلیل  نامعلومی  تصمیم گرفت از همکاری با تیم خودداری ورزد.

شایان ذکر است که مربی  لئونید سلوتسکی،  با متخصص روانشناس — فیزیولوژیست  در زمان کار  با  تیم  « ماسکوا» (که دیگر  وجود ندارد)  همکاری کرده بود.  در ابتدا، وظیفه متخصص روانشناس،  تهیه تصویر  روانی بازیکنان  بود  که  سلوتسکی  برای اولین بار با آنها کار می کرد.

 آرتیوم  زوبا، یکی از  بازیکنان ارشد  تیم ملی،  کار با این متخصص را  مورد ارزیابی مثبت قرار داد.  فوروارد در  مصاحبه با  خبرنگار روزنامه  « اسپورت اکسپرس»  گفت: «  کاری غیرعادی اما جالب بود.  من همیشه دلم می خواست امکانی برای گفتگو ایجاد می شد  و از این امکان خیلی راضی هستم».

 اولگا  تیئونووا،  روانشناس ورزشی در گفتگویی با روزنامه « ایزوستیا»  در باره  اهمیت   وجود  متخصص روانشناس در تیم  تعریف کرد.

« یک متخصص روان شناس — فیزیولوژیست  با استفاده از  روش های   مشخص  تشخیص خود در باره هر یک از بازیکنان،  در  ارزیابی  بازیکنان تیم  عمدتا از دو نکته کمک می گیرد:  « خودویژگی های  سیستم عصبی» و  خودویژگی  وضعیت  واقعی بازیکن».  در هر تیمی، وجود  روانشناس  متخصص و  باوجدان  خیلی  ضروری است، زیرا  آمادگی روحی  بخش طبیعی  هر نوع آمادگی ورزشی است.  روانشناس ورزشی،  مربی  آمادگی روانی  است که  روش های خاصی را در کار خود  مورد استفاده قرار می دهد.  مربی اصلی از عهده انجام این کار برمی آید  اما فقط تا حدودی.  دیر یا زود نیاز به یک متخصص و  کمک حرفه ای « از خارج»  ضروری می شود.»

 لئونید  سلوتسکی  در یکی از مصاحبه های خود  گفت که تیم  روسیه برای انجام  بازی خوب در مسابقات  اروپا — 2016  از انگیزه  و روحیه مبارزه  کافی برخوردار نبود.  همانا متخصص  در  رشته روانشناسی  و  پسیکوفیزیولوژی  به این جنبه  قضیه می پردازد.  به عنوان مثال، بسیاری از کارشناسان،  پیروزی  تیم روسیه  در مسابقات  « اروپا —2008»   را  با کار  مربی  گوس هیدینک  در ارتباط می دانند  که توانست   بطور صحیح  روحیه بازیکنان را تقویت کرده و انگیزه قوی در آنها ایجاد کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала