گذران دوران کودکی بسیاری از بزرگان امروز کشور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

© Fotolia / Sergey NivensСилуэты детей на фоне заката
Силуэты детей на фоне заката - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: بچه‌هایی که اهل کانون پرورش فکری هستند همگی اهل اندیشه، تفکر، کتاب و کتابخوانی هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، علیرضا حاجیان‌زاده در دیدار با اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان، افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مجموعه‌ای  دارای فعالیت مستند و با پشتوانه کتاب و کتابخوانی و عمق و ژرفای علمی موجود در این کانون‌ها مثال‌زدنی است.بچه‌های اهل کانون پرورش فکری همگی اهل اندیشه، تفکر، کتاب و کتابخوانی هستند و پرورش فکر و اندیشه و استعدادیابی کودکان اصول کار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

حاجیان‌زاده ادامه داد: مربیان در کانون تلاش می‌کنند استعدادهای بچه‌ها را شکوفا کنند و مهارت‌های آنها را ارتقاء دهند و حتی بسیاری از بزرگان امروز نظام دوران کودکی خود را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گذرانده‌اند و اذعان دارند کودکان امروز در کانون بزرگان عرصه فرهنگ و هنر در آینده خواهند بود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان این‌که عباس کیارستمی از افراد درجه اول در عرصه سینما بود که در سطح بین‌الملل شناخته شده بود، ادامه داد:  کیارستمی دوره کودکی خود را در کانون گذاراند و وصیت کرده بود که مراسم تشییع پیکر و وداع من را از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کنید البته باید دانست که کیارستمی‌ها زیاد هستند زیرا گام‌های اولیه فرهنگی برای هر کودکان در کانون برداشته می‌شود.

وی سیاست امروز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را تعامل با سایر دستگاه‌ها و نهادهای تربیتی و  اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها با آنان دانست و افزود: ارتباط کانون با آموزش و پرورش، نهاد کتابخانه‌های عمومی و ملی و اشتراک‌گذاری توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها امروز سیاست کاری ماست این در حالی‌است که اشتراک‌گذاری به معنای ادغام نیست نهادهای تربیتی در کشور همه مکمل یکدیگر هستند و باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های همدیگر استفاده کنند چون این اشتراک‌گذاری و تعامل از مطالبات مقام معظم رهبری است.

حاجیان‌زاده با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌دنبال کمیت و آمار و سطح پوشش گسترده نیست، ادامه داد: مدل کار کانون  کیفی و  نفر به نفر است البته با توجه به وضعیت اعتبار ما  به‌دنبال این هستیم که محصولات کانون را در سراسر کشور منتشر کنیم و سیستم عرضه محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال توسعه است.

وی با اشاره به اینکه استان لرستان دارای استعدادها و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری به بالقوه‌ای در عرصه کودکان و نوجوانان است، خاطرنشان کرد: در یک ساله گذشته کانون پرورش فکری استان رشد ویژه‌ای داشته است و ما هم با توسعه مراکز ثابت و مراکز سیار نیز امکانات کانون را در این استان توسعه خواهیم داد.

حاجیان‌زاده با بیان اینکه استان‌هایی که آمادگی مراکز تخصصی مانند مراکز سفال، مراکز تاریخی و ادبی را داشته باشند آمادگی تأسیس این مراکز را در سطح استان‌ها داریم، خاطرنشان کرد: امروز پنج میلیون نفر از امکانات و ظرفیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور استفاده می‌کنند که برخی از آن‌ها در کلاس‌های کانون و برخی از آن‌ها نیز در کانون زبان در ۲۲۰ مرکز زبان و در هفت زبان خارجی فعالیت دارند.

 

حاجیان‌زاده با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهمیت فضای مجازی را از اصول کار خود می‌داند، خاطرنشان کرد: فضای مجازی هم فرصت است و هم تهدید و ما باید تهدیدها را نیز تبدیل به فرصت کنیم و با وجود آوردن محتوای جذاب برای استفاده کودکان از فضای مجازی این تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم این در حالی‌است که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با محتوای جذاب برای بهره‌مندی کودکان و نوجوانان در حال نهایی شدن است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала