نیروگاه اتمی شناور

© Sputnik / Alexei Danichevبه آب اندازی بلوک انرژی اتمی « آکادمیسین لومونوسوف» ساخت روسیه
به آب اندازی بلوک انرژی اتمی « آکادمیسین لومونوسوف» ساخت روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در سال 2008 میلادی اجرای طرح نیروگاه اتمی شناور آغاز شد.

 دفتر مطبوعاتی  شرکت «  روس انرگو اتم» اطلاع داد  که آزمایش  اولین بلوک انرژی شناور در جهان به نام « آکادمیسین لومونوسوف»  آغاز شد. پس از پایان آزمایشات بلوک انرژی  برای کار  آماده خواهد شد.

آزمایشات یکسال ادامه خواهد یافت. در سال 2019 میلادی  اولین بلوک انرژی اتمی شناور جهان به بهره برداری خواهد رسید.

 بلوک انرژی  اتمی شناور « آکادمیسین  لومونوسف»  برای  کار در ترکیب  نیروگاه   حرارتی اتمی شناور  در نظر گرفته شده است.  این نیروگاه مجهز به  رآکتور است که می تواند  تا 70 مگاوات برق تولید کند که برای  تأمین برق شهرهایی با جمعیت بیش از  200 هزار  نفر کافی خواهد بود.

آندری تیمونوف  رئیس بخش  اطلاعات و روابط عمومی  شرکت « روس انرگو اتم» در مصاحبه با  « سپوتنیک» در این خصوص توضیح داد: در سال 2008 میلادی  اجرای  طرح  نیروگاه اتمی شناور  آغاز شد.  از عنوان این  بلوک انرژی مشخص است که فرق اصلی آن با انواع دیگر بلوک های انرژی  در   شناور بودن آن است.  این بلوک می تواند  مستقیما  به نزد مصرف کننده  برود.  این وجه تمایز بلوک انرژی   برای مناطق صعب العبور    اهمیت زیادی دارد.  استفاده از آن در  بخش مرکزی روسیه که در آنجا جاده ها و  زیر ساخت خوبی  وجود دارد، بی معناست.  از این نیروگاه می توان در  خاور دور و در مناطق  شمالی  کشور استفاده کرد.

از بلوک انرژی  به ظرفیت 21,5 هزار تن می توان  به عنوان  ایستگاه شیرین کننده آب  تا 240 هزار متر مکعب آب روزانه استفاده کرد. از این بلوک می توان 40-35 سال استفاده کرد. بارگذاری رآکتورها هر دو و نیم تا سه سال  انجام می شود.  تیم خدمه از 70  نفر تشکیل  می شود.

 پس از آزمایش،  بلوک انرژی  از طریق دریای شمال برای  بهره برداری  به  محل خدمت آن رسانده شده و به  زیرساخت ساحلی  که در  بندر شهر  « پِوِک»  بنا شده است متصل خواهد شد.

بلوک انرژی « آکادمیسین لومونوسف» برای  نیروگاه  شناور اتمی ساخته می شود.  بلوک  انرژی اتمی شناور — اولین پروژه  بلوک انرژی متحرک  با  ظرفیت  کم در جهان است.

«این دانش فنی روسیه است.  هم اکنون بلوک انرژی اتمی شناور « آکادمیسین لومونوسف» یگانه  بلوک اتمی از این نوع در جهان است.  کشورهای خارجی که با  مسائل مشابه تأمین برق  در  مناطق دورافتاده مواجه هستند،  توجه زیادی نسبت به  این پروژه نوآورانه  ما مبذول می دارند. به عنوان مثال، کشورهای جزیره ای  که برای آنها  استفاده از  بلوک های انرژی  شناور راحتتر  از ساخت  شبکه های زیربنایی است».

 هدف اصلی از ساخت نیروگاه انرژی اتمی شناور — تأمین  برق  کارخانه بزرگ صنعتی، شهرهای بندری  و پلت فرم های نفت و گاز  واقع در دریاست

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала