کودکان قربانیان آزار جنسی توسط پزشکان در آمریکا

© Fotolia / Narong JongsirikulВрач заполняет карту пациента
Врач заполняет карту пациента - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک نظرسنجی از سوءاستفادۀ جنسی دست‌کم دو هزار و 400 پزشک در آمریکا از بیماران خود خبر می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پارس تودی، بر اساس یک نظرسنجی جدید دست‌کم دو هزار و 400 پزشک در امریکا از بیماران خود سوء استفاده جنسی کرده اند.
نتایج تحقیق یکسالۀ روزنامۀ آتلانتا ژورنال- کانستیتیوشن نشان می‌‎دهد از سال 1999 میلادی تا کنون، در مجموع بیش از سه هزار و صد پزشکِ متهم به آزار جنسی در آمریکا، مجازات شده‌اند.
بر اساس این گزارش، در میان قربانیان آزار جنسی توسط پزشکان در امریکا می‌توان به کودکان، بازماندگان سوءاستفادۀ جنسی و زنانی اشاره کرد که تحت بیهوشی به سر می‌بردند.
بیماران ناتوان جسمی و ذهنی نیز از دیگر قربانیان این عمل شنیع پزشکان امریکایی بوده‌اند.
این روزنامه در ادامه متذکر شد آمار منتشرشده فقط بخش کوچکی از موارد آزارجنسی در پنجاه ایالت آمریکا است.
به گفتۀ این روزنامه، به این علّت که مقام‌های ایالتی و بیمارستان‌های امریکا، موارد سوءاستفادۀ جنسی را اغلب مخفی نگه می‌دارند، دست یافتن به آمار واقعی پیرامون این موضوع غیرممکن است.
موضوع بزرگ دیگر این است که انجمن پزشکی آمریکا که نماینده پزشکان در این کشور است، در مقابل چنین مواردی سکوت کرده است تا این مسئله سبب جلب توجه عموم نشود.
یکی از قربانیان آزارجنسی به این روزنامه گفت: اگر تنها یک مورد بود، با یک موضوع سروکار داشتیم، اما دانستن این مسئله که چقدر این موضوع رایج است، وحشتناک و خشمگین‌کننده است.
آنچه بیش از همه در این گزارش شوکه‌کننده است این است که بیشتر مقام‌های ایالتی امریکا واکنش شدیدی نسبت به این جرم نشان نمی‌دهند و بسیاری از پزشکان امریکایی فرصت دیگری برای ادامه طبابت توسط هیات پزشکی دریافت می‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала