گزارش و تحلیل

برخورد واقعی آمریکا نسبت به داعش

© AFP 2023 / Ciara Wymbs/ US Air Forceبمب افکن های سنگین آمریکایی در سوریه
بمب افکن های سنگین آمریکایی در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خلبانان آمریکایی در بحبوحه نبردهای سوریه متحدان خود را تنها گذاشتند و فرار کردند.

دلیل شکست  عملیات در شرق سوریه  تحت سرپرستی  نیروی هوایی آمریکا مشخص شد.  به گزارش  روزنامه آمریکایی « واشنگتن پست»، عملیات  نظامی  به این دلیل با شکست روبرو شد که هواپیماهای نیروی هوایی آمریکا که می بایست  از  هوا  از دسته های اپوزیسیون سوریه حمایت کنند ناگهان میدان نبرد را ترک کردند  و متحدان خود را در  بحرانی ترین لحظه  نبرد که در حال جنگ با  شبه نظامیان « داعش» در نزدیکی  شهر ابوکمال بودند-  تنها گذاشتند.

نشریه آمریکایی با استناد به  منابع خود  گزارش می دهد  که خلبانان آمریکایی  در بحبوحه نبردها فرمان  ترک آن  محل و پرواز به  حومه شهر  الفلوجه عراق را از  طرف ستاد کل دریافت کردند.  بدین ترتیب  نیروهای اپوزیسیون سوریه که بدون حمایت هوایی  آمریکایی ها باقی ماندند  مجبور شدند دست از پیشروی بکشند.  شبه نظامیان « داعش» با ضد حمله، آنها را مجبور کردند از شهر فرار کنند.  به نوشته روزنامه « واشنگتن پست»  این قضیه «  امکان آمریکا  و ائتلاف تحت رهبری آن کشور را  جهت ایجاد  نیروهای  سوری قادر  به  مقابله با «داعش»  مورد شک و تردید قرار می دهد». و حالا این سوال مطرح می شود که آیا متحدان اگر  مجبور می شوند  در زمان  عملیات جنگی نیروها را از یک محل به محل دیگری منتقل کنند از  ذخایر کافی برای  مبارزه با  شبه نظامیان برخوردارند؟

حسن شمشادی خبرنگار ویژه صدا و سیمای ایران در سوریه و عراق در مصاحبه با خبرنگار « سپوتنیک» در خصوص » فرار»  هواپیماهای نیروی هوایی آمریکا  از میدان نبرد  اظهار نظر کرد.

 حسن هانی زاده کارشناس و تحلیلگر مسایل بین الملل در مصاحبه با خبرنگار  « سپوتنیک»  « فرار» هواپیماهای  نیروی هوایی آمریکا از میدان نبرد  را مورد تفسیر قرار داد.

سید عبدالمجید زواری کارشناس و تحلیلگر مسایل بین الملل، مدیر  اندیشکده روابط بین الملل در مصاحبه با « سپوتنیک»  گفت که  چنین  رفتار  نیروی هوایی آمریکا در گرما گرم  نبرد  اولین بار نیست که  اتفاق می افتد، هدف آمریکا آن است که  با کمک « داعش»  به روسیه و ایران،  بازیگران  نیرومند منطقه  ضرر برساند.

 سید عبدالمجید زواری در این خصوص اظهار نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала