خارجیان در روسیه

© Sputnik / Alexandr Piragisآتشفشان ژیروفسکی در کامچاتکا
آتشفشان ژیروفسکی در کامچاتکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روس ها گشاده روتر از فرانسوی ها هستند.

رادیو « سپوتنیک»  به  آشنایی شما با  خارجیانی ادامه می دهد که  به روسیه نقل مکان کرده اند.

آنتوآن دوکاستل دو سال است که در روسیه زندگی می کند.  او در شمال فرانسه —  جایی بین لیل و پاریس  بدنیا آمد. او گفت که هرازگاهی  برخورد نسبت به خارجی بودن او منفی است.

« اتفاق می افتد که در روسیه  واکنش  مردم وقتی می فهمند  من خارجی هستم منفی است. مردم شاید فکر می کنند که تحریم ها، تقصیر من است.  به نظر من، علت، تماشای زیاده از حد برنامه های تلویزیونی است. من هم خیلی دلم برای  پنیر و شراب فرانسوی تنگ شده است.  شیفته شراب گرجی هستم که  شیرین تر است».

 او برای وطن دلتنگی نمی کند.  فرانسه واقعی را  فرانسه دوران کودکی می داند.

« هم اکنون فرهنگ  فرانسوی در آنجا محسوس نیست.  قبلا کشور آزادتر و  همبستگی مردم بیشتر بود».

آنتوآن چند بار قبل از  اقامت طولانی به روسیه سفر کرده بود. دوستان زیادی در روسیه دارد که همانا آنها به وی پیشنهاد کردند  در روسیه باقی بماند.

«یادگیری زبان روسی را  خودم  شروع کردم.  دوستان به زبان انگلیسی  کلماتی  می گفتند و بعد به  روسی ترجمه می کردند.  زبان روسی خیلی سخت است.  حالا معلم دارم».

اعضای خانواده آنتوآن مخالف تصمیم او بودند. اما حالا خودشان  زیاد به روسیه سفر می کنند. او تصمیم گرفت والدینش را با زندگی روس ها آشنا کند. به این دلیل مادرش را به «داچا» برد.

« والدینم  با  روسیه و فرهنگ روس  و زندگی روس ها آشنا نبودند.  بعد نزد من آمدند و خیلی از اینجا خوششان آمد».

« مامان با دیدن داچا شوکه شد. دستشویی بیرون از ساختمان اصلی، خبری از حمام نبود، اما نهایتا راضی بود.  او عاشق  مسکو شده است».

آنتوآن در محله « یاسِنووا»  مسکو زندگی می کند.

« در روسیه همه چیز با فرانسه فرق دارد.  روس ها گشاده روتر از فرانسوی ها هستند. در مغازه ها اخمو و نامهربان به نظر می رسند، اما به محض صحبت با آنها معلوم می شود آدم های  مهربان و  خوش اخلاقی هستند».

 آنتوآن طراح آژانس NVM است و شغل او دزاین سایت  و خوشنویسی است. وقت آزاد او خیلی کم است  اما در آرزوی سفر به سراسر روسیه است

«  به غیر از مسکو به سنت پطربورگ سفر کردم. سنت پطربورگ شهری آرام  و شباهت زیادی به شهرهای اروپایی دارد.  اما از پایتخت بیشتر خوشم می آید.  در اینجا زندگی می جوشد. سفر را دوست دارم ودر آرزوی سفر به شبه جزیره کریمه و  کامچاتکا هستم».

یکی دیگر از علایق آنتوآن، فیلم های  زمان شوروی است، فیلم هایی غمناک اما مملو از مهربانی: «  من از فیلم « بازی سرنوشت» خوشم آمد. فیلم های روسی غمناک هستند  و گاهی حتی کسل کننده  ولی فرق زیادی با فیلم های دیگر دارند، شباهتی با فیلم هایی که می توانستم  در آمریکا و یا اروپا تماشا کنم ندارند».

به عقیده آنتوآن کلیشه ها در باره روسیه در خارج از کشور زیادند.  کشور روسیه  به عنوان کشوری مرموز ونامهربان به خارجیان معرفی می شود. » بعضی ها فکر می کنند که روس ها آدم های خیلی سردی  هستند که  صبحانه، ناهار و شام سوپ « برش» می خورند.  از من در باره خرس  هم زیاد سوال می شود.  من می گویم، نه، خرسی در مسکو ندیدم. به این دلیل می خواهم به  کامچاتکا بروم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала