وضعیت اقتصادی روسیه

© Sputnik / Vladimir Fedorenkoالویرا نابیولینا رئیس بانک مرکزی روسیه
الویرا نابیولینا  رئیس بانک مرکزی روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پیش بینی های خوشبینانه مقامات روسیه نباید بر قیمت نفت استوار شود.

الویرا نابیولینا  رئیس بانک مرکزی روسیه  با سخنرانی در  کنگره بین المللی  مالی در سنت پطربورگ اعلام نمود که  نباید در انتظار بازگشت سریع  قیمت های بالای نفت بود، پیش بینی های خوشبینانه  مقامات روسیه باید  بر  تغییرات ساختاری  استوار شود و نه بر قیمت نفت.

وی گفت: «  در نتیجه انقلاب نفت شیل،  تأثیر گذاری اوپک  بر  قیمت های نفت تا حد زیادی کاهش یافت.  سودآوری اکثر  پروژه های نفت شیل  تعیین کننده سطح قیمت های نفت شده است».

به عقیده الویرا نابیولینا، روسیه باید برای مدتی  در شرایط سطح پایین قیمت های نفت  زندگی کند. « بعلاوه باید  از عادت پیوند دادن  پیش بینی های  خوشبینانه  با  افزایش  قیمت های  نفت  دست کشید  و به اقداماتی  در جهت بازسازی ساختار  اقتصاد رو آورد».

 وی  متذکر شد  با وجود کاهش وابستگی  نرخ روبل به قیمت های  نفت در این اواخر، اما  نرخ روبل همچنان در سطح بالایی قرار دارد.

به گفته الویرا نابیولینا،  بازار روسیه  با آرامش  اولین شوک  پس از تصمیم بریتانیا جهت خروج از  اتحادیه اروپا را از سر گذراند.

«ما مشاهده کردیم که بازار روسیه با آرامش نوساناتی را از سر گذراند  که بازارهای جهان را پس از اعلام  نتایج رأی گیری  در بریتانیا در برگرفت».

ریاست بانک مرکزی روسیه  گفت که  عواقب درازمدت  این قضیه  به  توافق های  مشخص  بریتانیا و اتحادیه اروپا  و تأثیر آنها بر اقتصاد  جهانی و بازار مالی وابسته خواهد بود.

« این قضیه را می توان  به عنوان  درخواست جامعه برای  تغییرات تلقی نمود  که فقط  با سیاست مرتبط نیست  و بیشتر به اقتصاد مربوط می شود.  زیرا سطح پایین  رشد اقتصاد جهانی  اعتماد  به نفس اهالی کشور  را کاهش داده  و موجب نارضایتی  در  بسیاری از کشورها می شود».

الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه با صحبت در باره تورم  متذکر شد که  بانک مرکزی روسیه پی در پی  بسوی هدف خود پیش می رود —  کاهش سطح تورم  تا 4 درصد  تا سال 2017 میلادی

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала