دانشمندان موفق به ضبط صدای نهنگ های وحشی شدند

© AP Photo / Reed Saxonنهنگ
نهنگ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محققین در دانشگاه دانمارک موفق به شنیدن صدای نهنگ های وحشی شدند.

به گزارش منابع خبری به نقل از لنتا رو، محققین در دانشگاه دانمارک موفق به شنیدن صدای نهنگ های وحشی شدند. این نهنگ ها به وسیله صداهایی که تولید می کنند، اطلاعاتی را درباره اعضای مختلف دسته خود به هم انتقال می دهند. پیشتر اعتقاد بر این بود که هر گروه از نهنگ ها صدای مخصوص گروه خود را دارند و در ارتباط با سایر گروه ها از آن صدا استفاده می کنند.

با این حال محققین این مرتبه به وسیله دستگاه های خاصی که به بدن نهنگ ها در جزایر آزور وصل کردند، متوجه شدند که صداهای آنها به صورت کدهای مشخص ارتباطی است. دانشمندان متوجه شده اند که پیام های منتقل شده بین نهنگ ها متفاوت هستند و از سیگنال های مشخصی تشکیل می شوند.

این دانشمندان بیولوژیست 21 ترکیب سیگنال را کشف کرده اند. برخی از ترکیب ها بیش از سایر ترکیب ها استفاده می شوند. یکی از پیام ها از پنج صدای جداگانه تشکیل شده که 288 مرتبه از طرف چهار نهنگ به ضبط رسیده است. دو نهنگ نیز 183 مرتبه سیگنال سه صدایی را تکرار کردند. به گفته محققین، این سیگنال ها محتوی اطلاعاتی هستند که اطلاع می دهند که نهنگ به سطح آب یا عمق آب می رود. علاوه بر این ممکن است سیگنال صدا کردن کودکان خود باشد که آنها از مادر دور نشوند، یا پیامهایی برای جفت نر و اعلام آمادگی برای جفت گیری.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала