گزارش و تحلیل

ولادیمیر پوتین: فرجام مبارزه با «دولت اسلامی» در سوریه مطرح است

© Sputnik / Alexei Druzhininپوتین: افزایش حضور ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه در راستای لطمه زدن به تعادل نظامی است
پوتین: افزایش حضور ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه در راستای لطمه زدن به تعادل نظامی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست مشاوره سفیران و نمایندگان دیپلماتیک روسیه اظهار داشت:

سوریه در کانون مبارزه با تروریسم قرار گرفته است. اگر بگویم که آینده نه تنها منطقه خاور نزدیک به سرنوشت این کشور وابسته است سخن گزافی نگفته ایم. در سرزمین سوریه فرجام مبارزه با همان داعشی مطرح است که انواع و اقسام تروریست ها و افراطیونی که تمایل تجاوز به سراسر جهان اسلامی آن‌ها را متحد کرده است در آنجا زیر لوای داعش جمع شدند.

وی متذکر شد که تا رفع نهایی بحران هنوز راه درازی است، ولی تجربه‌ای که در ماه های اخیر در سویه اندوخته شد به طور مقنع نشان داده که تنها با تشریک مساعی می‌توان با تهدیدات مقابله کرد.

بعلاوه رئیس کشور تأکید کرد که تروریست ها در خاور نزدیک و شمال آفریقا سعی می‌کنند از تلاش‌های ناشیانه ترویج اجباری دموکراسی در آنجا استفاده کنند و بعضی اوقات به مقصد خود هم می‌رسند

رقابت به خاطر کسب ذخایر

به گفته ولادیمیر پوتین در این هنگام رقابت بخاطر نفوذ و ذخایر در جهان رو به افزایش است. وی افزود: «وضع امور در جهان دور از ثبات است و روز بروز بیشتر از قابل پیشبینی بودن دور تر می شود. همه رشته‌های مناسبات بین‌المللی دستخوش تغییرات شدیدی می‌شونند و پوتانسیل اختلافات دارد افزایش می یابد. پوتین اشاره کرد «من معتقد ام که فقط بر پایه گفت و گو و همکوششی می‌توان از به هم زدن‌های خطرناک و بروز موقعیت های خارج از کنترل اجتناب ورزید».

وی همچنین خاطرنشان کرد که «فدراسیون روسیه به هیچ‌کس اراده و ارزش‌های خود را تحمیل نمی کند».

او گفت:

روسیه سیاست خارجی ثمربخش و مستقلی را دنبال کرده و تلاش می‌کند با همه کشور ها: در غرب و شرق، در جنوب و شمال همکاری‌های شفاف و شرافتمندانه را بر قرار کند. روسیه طرفدار پیشرفت روابط سازنده و دارای سود متقابل در شؤون بسیار متفاوت است» و در این هنگام مسکو پیگیرانه از حقوق و موازین بین‌المللی پیروی می‌کند

پوتین گفت:

ما علاقنمندیم با ایالات متحده در امور بین‌المللی همکاری تنگی داشته باشیم ولی مسلماً این برخورد قشر حاکم آمریکایی را قبول نداریم که بر آن هستند که آن‌ها تصمیم می‌گیرند که در کدام مسایل با ما همکاری کنند و در کدام رشته انواع محتلف فشار را از جمله فشار تحریماتی را بر ما افزایش دهند. ما خواهان مشارکت برابرحقوق با احتساب منافع همدیگر هسیتم و فقط بر این پایه کار خواهیم کرد».

ناتو

ولادیمیر پوتین همچنین اعلام کرد که اعمال ناتو در نزدیکی مرز های روسیه برابری نظامی موجود را متزلزل می کند. او گفت: «ما را همواره متهم می‌کنند که ما در حال گونه‌ای فعالیت‌های نظامی هستیم. کجا؟ در اراضی خود. و چیزی که در نزدیکی مرز های ما رخ می‌دهد گویا عادی است.

پوتین اشاره کرد که در لهستان و کشور های کرانه بالتیک نیرو های واکنش سریع مستقر می شوند، زرادخانه های نیرو های تهاجمی تکمیل می شوند. «هدف این اعمال متزلرل کردن آن بوازنه نظامی است که در طول دهه ها تکوین شده است.

به گفته وی روسیه در آینده نیز مصمم است به چالش ها بطور برابر واکنش نشان دهد و قصد ندارد گول شور و هیجان جنگی را بخورد که در جهان تلاش می‌کنند روسیه را به سوی آن سوق دهند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала