ناتو روسیه را تهدید اگزیستانسیال برای امریکا و متحدینش می نامد

© AP Photo / Charles DharapakВерховный главнокомандующий объединенными силами НАТО в Европе американский генерал Филипп Бридлав
Верховный главнокомандующий объединенными силами НАТО в Европе американский генерал Филипп Бридлав - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فیلیپ بریدلاو فرمانده سابق نیروهای امریکایی مستقر در اروپا اخیرا اظهار کرده که روسیه برای امریکا و متحدینش تهدید اگزیستانسیال است. این فرمانده امریکایی همچنین گفت که ناتو و ایالات متحده امریکا برای پیشگیری از تهدیدات روسیه باید تدابیر جدی اتخاذ کنند.

بریدلاو در مجله فارین افیرز می نویسد: «مبنای هر استراتژی در اروپا باید با تکیه بر تهدیدات اگزیستانسیال روسیه برای ایالات متحده امریکا و متحدینش و همچنین نظم بین الملل باشد. روسیه قصد دارد مجددا به قدرت جهانی تبدیل شود و آرزوهای بلندپروازانه خود را به نمایش گذاشته است که از جمله آنها حمله نظامی به اسمینتس امریکا در دریای بالتیک بود.
بریدلاو تدابیر اتخاذ شده توسط ناتو از جمله تشدید حضور ناتو در شرق را مثبت ارزیابی می کند، با این حال وی این اقدامات را کافی نمی داند. به اعتقاد وی، ارتش روسیه از ظرفیت بالایی برخوردار است. اگرچه هواپیماهای نظامی روسیه هنوز به سطح غرب نرسیده اند اما از سیستم پیشرفته سپر موشکی و دفاع ساحلی برخوردار هستند و می توانند کشتی های دشمن را منهدم کرده و موشک های بالدار این کشور از قدرت بالایی برخوردارند. چنانچه مسکو در درگیری های احتمالی بین روسیه و ناتو دوام بیاورد و در عین حال جلوی حملات هوایی به اهداف را بگیرد، برتری ایالات متحده امریکا و متحدینش به شدت تضعیف خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала