روسیه: موضوع دوپینگ دیگر کشورها نادیده گرفته می شود

© AFP 2023 / Vasily MaximovМинистр спорта РФ Виталий Мутко
Министр спорта РФ Виталий Мутко - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ویتالی موتکو وزیر ورزش روسیه با اعلام اینکه اتهام های مطرح علیه ورزشکاران روسی مبنی بر استفاده از مواد نیروزا یک فشار سیاسی است، گفت: در زمان حاضر مساله استفاده از مواد نیروزا برای کشورهای زیادی مطرح است ولی در باره آنها اقدامی نمی شود.

افزون بر محرومیت کامل تیم دو و میدانی و همچنین دو وزنه بردار روسیه از حضور در رقابت های المپیک ریو 2016، احتمال می رود تیم وزنه برداری این کشور نیز با اتهام استفاده از مواد نیروزا از شرکت در این رقابت ها محروم شود.

خبرگزاری ایتارتاس امروز (یکشنبه) به نقل از موتکو نوشت: پس از توقف فشارهای سیاسی کنونی، ورزش روسیه ثبات می یابد، اما محروم کردن ورزشکاران روسی از حضور در رقابت های المپیک برای تخلف دیگر ورزشکاران منطقی و پذیرفته شده نیست.

وی افزود: نمی توان به دلیل اینکه یک ورزشکار سال 2008 مرتکب تخلف شده است، ورزشکار دیگری از بازی های ریو 2016 محروم شود.

موتکو همچنین اقدام اخیر انجمن بین المللی فدراسیون دو و میدانی در اعلام محرومیت کامل روسیه در این رشته را ترس از برخورد کمیته بین المللی المپیک با دیگر موارد مطرح اعلام کرده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه در شرایط کنونی انجمن بین المللی فدراسیون های دو ومیدانی از خود دفاع می کند، در حالیکه مساله استفاده از مواد نیروزا در کشورهای زیادی مطرح است، اما مسئولان این انجمن می ترسند که کمیته بین المللی المپیک یا سایر مراجع ورزشی تصمیم به مجازات بگیرند.

مسابقه های المپیک ریو 2016 از 15 تا 31 مرداد ماه در برزیل برگزار می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала