دانشمندان نمایش دادند که سرعت یخ زدن هواپیما به چه چیزی بستگی دارد و همچنین آیا استانداردهای پروازی امروزی چنین شرایط خطرناکی را سپری می کنند یا خیر. این مقاله در مجله Physics of Fluids منتشر شد.
یخ زدن غیرعادی بدنه ی هواپیماها به خاطر حضور در جوقطرات بزرگ یخ است که اندازه آنها ممکن است به یک میلی متر برسد. در نتیجه می توانند دستگاه های آیرودینامیکی هواپیما را از کار انداخته و پرواز را به خطر بیاندازند.
نتایج تحقیقات نشان میدهد که در واقع اندازه قطره ، پارامتر کلیدی است که بر سرعت ایجاد لایه یخ برروی بدنه هواپیما تاثیر دارد.
خطر جدید برای هواپیماها
اشتراک
گروه تحقیقات و بررسی از دانشگاه حمل و نقل شانگهای، خطر باران یخی را که هواپیماها با آن برخورد می کنند نشان دادند.