گزارش و تحلیل

نفرین آیت الله ها

© Flickr / Blondinrikard Fröbergمعاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران دوشنبه وارد مسکو می شود
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران دوشنبه وارد مسکو می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زمانی که سلطان سلیمان قانونی حکومت عثمانی را در اختیار گرفت یک سفارش از جدش سلطان محمد فاتح به او رسید و آن این بود که با "روحانیون شیعه مدارا کند تا مبادا دچار نفرین آنها شود، چون تنها این نفرین دودمان سلطنت عثمانی را به باد خواهد داد".

سلطان سلیمان نیز همین سفارش را به فرزندان خود سینه به سینه منتقل کرد و معتقد بود تا زمانی که با اینان مدارا شود در سرزمین عثمانی هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. اگر به تاریخ نگاه کنید در مواردی هم حتی عثمانی ها با شیعیان درگیر شدند اما هیچ وقت به روحانیون شیعه حمله نکردند.
برخی معتقد بودند که سلطان محمد فاتح "علی اللهی" است چرا که وی بسیار به امام علی(ع) ارادت داشت و در موارد بسیاری وی امام علی(ع) الگوی خود در جنگ قرار می داد و اعتقاد داشت که دلیل نیست و نابود شدن دودمان اموی به شهادت امام حسین (ع) بر می گردد که از آن نوعی طلسم بر هر آنکه بر علیه روحانیون شیعه ایستاد مسلط شد، و همه آنها به شکل مرموزی نه فقط مردند بلکه اثری از آنها در تاریخ به جای نماند. اگر هم ماند نام و سیرت بد از آنها ماند در حالی که بعد ها تاریخ از همان روحانیون شیعه به نیکی یاد کرد.
سلطان محمد معتقد بود که دلیل رسیدن عباسی ها به قدرت پس از اموی ها پیروی از روحانیون شیعه بود و زمانی هم مسلمانان دوران طلایی خود را سپری کردند که عباسی ها از روحانیون شیعه پیروی می کردند و همین که آنها با روحانیون شیعه در افتادند نیست و نابود شدند.
شاید ماجرا به این بر گردد که هر کس در تاریخ بر علیه ظلم و جبروت ایستادگی کرده و در رویارویی با آنها به شهادت رسیده توانسته به عنوان یک قهرمان در تاریخ بماند در حالی که شاه و یا رهبری که بر مردم ظلم می کرده یا جایگاهی در تاریخ ندارد و یا اینکه به بدی از او یاد می شود.
زمانی که حکومت های اول و دوم سعودی به شیعیان حمله کردند حاکم عثمانی وقت "نفرین آیت الله ها" را بیان کرد و گفت خاندان سعودی دچار "نفرین آیت الله ها" خواهند شد و همین هم شد در دو نوبت زمانی خاندان سعودی نابود شدند.
آخرین امپراتور عثمانی این نفرین را قبول نداشت و در نهایت دیدیم چه به سر امپراتوری عثمانی آمد.
فراموش نکنید که شاه ایران با آن همه جلال و جبروت و مال و قدرت و تسلیحات و حمایت جهانی و… هم وقتی سرنگون شد که با روحانیون شیعه در افتاد و دچار "نفرین آیت الله ها" شد و 2500 سال شاهنشاهی درایران به باد فنا رفت.
اخیرا اسرائیلی ها نیز به "نفرین آیت الله" ها اعتقاد پیدا کرده اند و از آن به نام "طلسم آیت الله ها" یاد می کنند، در میان یهودی های ارتودکس اسرائیل این طلسم به عنوان قویترین طلسم شهرت پیدا کرده و معتقد هستند موجودیت اسرائیل گرو فرار از این طلسم است. در برخی مراکز کابالا به دنبال یافتن راهکاری برای مقابله با این طلسم می باشند و اعتقاد دارند دلیل اصلی شکست های پیاپی ارتش اسرائیل با آن همه قدرت و ماشین ابزار نظامی از حزب الله به این دلیل است که حزب اللهی های لبنان به "طلسم آیت الله ها" مجهز هستند و "طلسم داوود" (طلسم معروف یهودی ها) نمی تواند با آنها مقابله کند.
برای خود بنده نیز ماجرا در ابتدا مقداری خنده دار به نظر می آمد ولی وقتی بیشتر در این مورد تحقیق کردم دیدم واقعا چنین باوری در میان حاخام های عالیرتبه اسرائیل وجود دارد.
"حاخام عوادیا یوسف" به همراه برخی حاخام ها به رهبران اسرائیلی پیشنهاد داده بود که تا زمان پیدا کردن ابطال کننده "طلسم آیت الله ها" باید از درگیر شدن مستقیم با ایران وشیعیان پرهیز کرد و عربستان سعودی و سنی ها و یا آمریکا و مسیحیان را سپر بلا کرد. "حاخام عوادیا یوسف" در چند جلسه با سیاست مداران اسرائیلی حتی گفته بود که همه طلسم ها و نفرین های قدیمی که در کتب عهد عتیق هم وجود داشته بر علیه شیعیان وایرانیان امتحان کرده ولی جواب نداده و فرصت بیشتری برای تحقیق و پیدا کردن طلسم مناسب نیاز دارد، وی حتی یک بار در سال 1391 (2010) در تلوزیون اسرائیل حضور یافت و از همه مردم اسرائیل خواست بر علیه ایران به دعا بر خیزند و دست جمعی ایران را نفرین کنند تا شاید این نفرین جواب دهد و طلسم بشکند، ولی ظاهرا این نفرین دست جمعی هم جواب نداد چون خود "حاخام عوادیا یوسف" در سال 2013 و قبل از پیدا کردن ابطال کننده طلسم مرد.
فعلا همفکران و شاگردانش به دنبال ادامه راه وی در پیدا کردن ابطال کننده "طلسم آیت الله ها" هستند.
به هر صورت ظاهرا از زمان معاویه و یزید تا صدام حسین و اسامه بن لادن و تا به حال این نفرین اعجاز به خرج داده و هر آن کس که در مقابل "طلسم آیت الله ها " ایستاده نیست و نابود شده ، باید منتظر ماند و آیا حکام کشورهای عرب حوزه خلیج فارس که آیت الله های شیعی را اعدام می کنند و به آنها توهین می کنند هم دچار این نفرین خواهند شد؟

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала