از ازدواج اینترنتی تا ویزیت آنلاین پزشک

© AP Photo / Marcio Jose SanchezPeople walk in front of a Yahoo sign at the company's headquarters in Sunnyvale, California.
People walk in front of a Yahoo sign at the company's headquarters in Sunnyvale, California. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری اسپوتنیک- روزگاری ازدواج های اینترنتی و آشنایی ها از طریق یاهو مسنجر و یاهو 360 بلای جان جوانان بود، بماند که گاهی نتایج مثبتی هم داشت.

امروز اما اینترنت و دنیای مجازی پیوند جدانشدی با زندگی افراد دارد و بسیاری از خدمات به صورت اینترنتی ارایه می گردد. با گسترش شبکه های اجتماعی و مجازی، متاسفانه شاهد سوء استفاده برخی از پزشکان هستیم که ویزیت و نسخه پیچی آنلاین انجام می دهند و حق ویزیت هم به صورت کارت به کارت و کاملا مجازی انجام می شود که امکان نظارت بر آن را سخت‌تر می‌کند. با گشتی در فضای وب با رشد قارچ گونه سایتهایی از قبیل «سامانه اینترنتی پزشکان»،« درمان سریع » و…مواجه می شویم.

حسین میردهقان، مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت در گفتگو با فارس گفت: «به هیچ وجه ویزیت اینترنتی قانونی نیست. موارد سرپایی و بستری زمانی که صحبت از ویزیت و درمان می شود چند اصل مهم است. اول اینکه بیمار باید ارزیابی بشود و شخصی که این کار را انجام می دهد باید صلاحیت حرفه ای انجام ویزیت و معاینه را داشته باشد. در ثانی از کجا می دانیم که طرف مقابل ما پزشک است یا خیر. اگر هم پزشک باشد ارزیابی و معاینه فیزیکی بیمار لازم است تا بتوانند نسخه بنویسند.البته گاهی ویزیت و معاینه ای انجام می شود ولی از طریق شبکه های اجتماعی برای تکمیل اطلاعات و دریافت نظرات مشورتی استفاده می شود که از این موضوع تاحدی می توان گذر کرد.»

مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت اعلام نموده مواردی از این دست بود که پیگیری شده و متاسفانه فرد با عنوان جعلی خود را پزشک معرفی کرده بود. از مردم درخواست دارم که در دام چنین افراد سودجویی نیفتند و اگر موردی در فضای وب و شبکه های اجتماعی دیدند قطعا سیستم نظارتی و وزارت بهداشت را مطلع کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала