گزارش و تحلیل

نیویورک تایمز در باره جعل اسناد مربوط به مبارزه با داعش تعریف کرد

© AFP 2023 / Mandel NganЛоготип ФБР внутри штаб-квартиры ФБР в Вашингтоне, США
Логотип ФБР внутри штаб-квартиры ФБР в Вашингтоне, США - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در دو سال اخیر سازمان اف بی آی آمریکا استفاده از ماموران خود در پرونده های آمریکایی های مظنون به داشتن روابط با داعش را به مراتب افزایش داده است.

نیویورک تایمز نوشت: اف بی آی با کمک ماموران مخفی خود در مورد همدستان احتمالی سازمان تروریستی داعش از میان شهروندان ایالات متحده ده‌ها پرونده جنایی را تشکیل داده است.

گفته می‌شود که پیشتر این نهاد فقط در موارد استثنایی از عمال خود استفاده می‌کرد ولی حالا اف بی آی بدین طریق به رسیدگی به حدود یک هزار پرونده پرداخته و در نتیجه هم اینک تقریباً یک صد نفر آمریکایی در رابطه با این پرونده ها به محاکمه کشانده شده‌اند.

به اطلاع این روزنامه سازمان اف بی آی حالا بیش  از حد زیاد به کاربرد  مامورانی پرداخته که به دست خود بمب می سازند و یا سلاح می فروشند و یا نقش افراطگرایانی را ایفا می‌کنند که افراد مظنون را به انجام اعمال خلاف قانون تحریک می نمایند، مثلاً این افراد برای اعمال تروریستی آماج انتخاب می‌کردند و یا مسیر به سوریه را بر می گزیدند تا تروریست ها بتوانند به آن کشور مخفیانه وارد شده و به شبه نظامیان بپیوندند.

ولی اف بی آی استفاده از طرق غیر قانونی برای انجام رسیدگی را رد می‌کند. «مایکل اشتاینباخ» رئیس یکی از واحد های این سازمان اظهار کرد: «ما قصد نداریم در انتظار آن باشیم که کسی تصمیم بسیج شدن را بگیرد. ما نمی‌خواهیم دست روی دست گذاشته بنشنیم در حالی که می‌دانیم که کسی در حال چیدن توطئه است».

در همین حال «مایکل جرمان» مامور سابق سرویس ویژه در مرکز عدالت دانشگاه ایالت نیویورک بر آن است که سازمان اف بی آی به پرونده سازی جنایی پرداخته است. او گفت: «آنها دارند پرونده های تروریستی در مورد افرادی می‌سازند که از این امور دور بوده و در ولقع برای ایالات متحده خطری ایجاد نمی کنند».

«کارن گرینبرگ» رئیس مرکز امنیت ملی دانشگاه فوردهام نیویورک با وی موافقت کرده گفت که «اف بی آی در حین رسیدگی به پرونده های مربوط به داعش راه نادرستی را انتخاب کرده است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала