ادعای روزنامه سعودی درباره تصمیم سردار قاسم‌ سلیمانی درباره جهاد اسلامی

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leaderدکتر سلیمانی و سردار ظریف
دکتر سلیمانی و سردار ظریف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
الشرق الاوسط مدعی شد فرمانده سپاه قدس ایران سالانه ۷۰ میلیون دلار به جنبش جهاد اسلامی فلسطین اختصاص داده است.

به گزارش رسانه های ایرانی، روزنامه سعودی الشرق الاوسط به نقل از برخی منابع فلسطینی مدعی شد پس از توافق ایران و جنبش جهاد اسلامی برای از سرگیری روابط، تهران تصمیم گرفته است سالانه مبلغ ۷۰ میلیون دلار را به عنوان حمایت مالی به این گروه اختصاص دهد.

این روزنامه در ادامه ادعای خود نوشت: منابع نزدیک به جنبش جهاد اسلامی فلسطین برخی از زوایای دیدار هیئتی از این جنبش را از تهران اواخر ماه گذشته میلادی فاش کردند.

هیئت اعزامی جنبش به ریاست "رمضان عبدالله شلح،" دبیرکل جنبش جهاد اسلامی و دستیار وی "زیاد نخاله" و "اکرم عجوری،" مسئول نظامی این گروه، نشست هایی علنی با رهبران ایران و دیدارهایی غیر علنی با فرمانده سپاه پاسداران و قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس داشتند. در این نشست ها مسائل مختلفی در خصوص دیدگاه ایران درباره راهبری این جنبش در سالهای آینده مطرح شد.

الشرق الاوسط در ادامه ادعاهای خود افزود: یکی از تصمیم هایی که قاسم سلیمانی اتخاذ کرد و مورد قبول جنبش قرار گرفت، بازسازی ساختار گردانهای قدس، شاخه نظامی این جنبش و تعیین خالد منصور، از افراد نزدیک به تهران به عنوان فرمانده کل این گردانها در نوار غزه بود. همچنین قاسم سلیمانی دستور داد مبلغ ۷۰ میلیون دلار به عنوان بودجه ای سالیانه از خزانه سپاه پاسداران ایران به گردانهای قدس پرداخت شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала