گزارش و تحلیل

آمریکا تروریست های لیبی را مجهز می کند

© Sputnik / Andrey Steninلیبی امروز: دو دولت ، اقتصاد خراب و تهدید از طرف داعش
لیبی امروز: دو دولت ، اقتصاد خراب و تهدید از طرف داعش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارتباط بین نیروهای مسلح مجلس لیبی و اخوان المسلمین کاملا آشکار است.

ایالات متحده امریکا و متحدینش در غرب راجع به برنامه های خود برای ارسال تجهیزات به گارد ریاست جمهوری لیبی و در واقع حمایت آشکار از تروریست های «اخوان المسلمین» صحبت می کنند. عبدالحکیم محمد عضو شورای عالی نیروهای مسلح لیبی در مصاحبه با روزنامه «ایزوستیا» این خبر را تفسیر کرده است. وی می گوید که ارتباط بین نیروهای مسلح مجلس لیبی و اخوان المسلمین کاملا آشکار است. گروه اخوان المسلمین حکومت طرابلس را در دست گرفته اند و بین این گروه با نیروهای مسلح مجلس لیبی در طُبرُق اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد. هدف اول اسلام گرایان حذف همه مخالفین از ارتش لیبی و تحت فرمان درآوردن آنهاست. تشکیل گارد ریاست جمهوری متشکل از اکثریت اخوان المسلمین و اقلیت گروه های اسلام گرا قابل بررسی است. این یک تشکل جدید است که از سوی واشنگتن و متحدینش حمایت می شود و جای تعجب هم ندارد، زیرا امریکایی ها در طول تاریخ همیشه روی گروه «اخوان  المسلمین» و تروریست ها و احزاب اسلام گرا حساب کرده اند.

عبدالحکیم خاطر نشان می کند که دشمن اصلی «اخوان المسلمین» و به تبع آن واشنگتن خلیفه حفتر فرمانده ارتش لیبی سات که اعلام مبارزه علیه تروریست ها در لیبی را کرده است.

این ژنرال از حمایت گسترده در دنیای عرب برخوردار است. علاوه بر این، او به دریافت حمایت از مسکو و بویژه حمایت سیاسی امید بسته است. آخرین تماس های نمایندگان خلیفه با مقامات روسیه و فعالان اجتماعی نیز حاکی از همین است. این همکاری می تواند مواضع او را در مقابله با امریکا محکمتر کند.

سرگی فیلاتوف تحلیلگر سیاسی روسیه معتقد است که نباید فراموش کرد که امریکا واقعا روی تقویت مواضع اخوان المسلمین در لیبی کار می کند.

هدف سیاست های امریکا آشوب و برهم زدن اوضاع است، چه در سوریه، چه در عراق و لیبی و دیگر مناطق. این کار کمک می کند تا کنترل اوضاع را بهتر در دست بگیرد و بر همسایگان این کشورها فشار وارد کند، از جمله به اروپا و روسیه. در مورد لیبی هم باید گفت که تنها مصر می تواند در کوتاه مدت نظم را در لیبی برقرار کند.

جون کیبری نماینده رسمی دفتر ریاست جمهوری امریکا روز 19 مه گفت که امریکا حاضر به تایید درخواست رسمی دولت توافق ملی لیبی برای متوقف کردن تحریم سلاح این کشور توسط سازمان ملل است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала