القاعده آماده جنگ با داعش در سوریه می شود

© Flickr / Emerson Begollyتهدید القاعده به ترور سرمایه داران بزرگ آمریکایی از جمله بیل گیتس
تهدید القاعده به ترور سرمایه داران بزرگ آمریکایی از جمله بیل گیتس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، رهبر گروه تروریستی القاعده که هم اکنون در پاکستان مستقر می باشد به این نتیجه رسیده است که در پاکستان از سوی امریکا حملات زیادی به این گروه صورت می گیرد، به همین خاطر تصمیم جدید القاعده بر این است که محل استقرار گروه را تغییر دهد.

چند منبع خبری امریکا و اروپا نیز گفته اند که القاعده قصد دارد پایگاه خود را به سمت سوریه تغییر دهد. بیش از ده ها نماینده از فرماندهی القاعده راهی سوریه شده اند. این فرماندهان پایگاه جبهه النصره را به عنوان مقصد نهایی انتخاب کرده اند. این حرکت القاعده به معنای چرخش استراتژیک گروهک مذکور است که تا پیش از این اعتقادی به تشکل منطقه ای نداشتند.
جابجایی پایگاه القاعده فرصت های جدیدی را به این گروه می دهد و از این پس به راحتی می توانند در اروپا دست به خرابکاری و انفجار بزنند. القاعده می تواند شبه نظامیان لبنان، اردن، عراق و ترکیه را جذب کرده و از کمک های آنها بهره بگیرد. روزنامه نیویورک تایمز به نقل از چارلز لیستر کارشناس مسایل عرب می نویسد که جابجایی فرماندهی به سمت سوریه شبه نظامیان را ثابت قدم کرده و افرادی که طرفدار دکترین سنتی شاخه تسنن و مخالف افراط گرایی داعش هستند را به این گروه جذب می کند. تشکیل پایگاه جدید در سوریه منجر به درگیری آنها با داعش می شود. تعداد اعضای گروه داعش در حدود 19 تا 25 هزار نفر است، حال آنکه اعضای القاعده بیش از 10 هزار نفر نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала