ساخت پهپاد مسافری در روسیه

© Sputnik / Evgeny Biyatov Беспилотный вертолет TD220 VTOL на международной авиационно-космической выставке Dubai Airshow-2015
Беспилотный вертолет TD220 VTOL на международной авиационно-космической выставке Dubai Airshow-2015 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروه AeroNet، وابسته به طرح "ابتکار فناوری ملی" روسیه از ساخت پهباد منحصربفرد قادر به فرود در هر جایی با مارک"سرورت اس وی5 بی" که به صورت تاکسی بدون راننده کار کرده و توسط شرکت "آویاتون" طراحی خواهد شد، حمایت خواهد کرد.

آفتاندیلا خاچاپوریدزه، مدیر کل شرکت "آویاتون" در مصاحبه با روزنامه "ایزوستیا" گفت:آزمایش ها در مرحله اول با حمل بارانجام خواهد شد و فقط پس از چند پرواز آزمایشی می توان از پهپاد جدید که همچنین "تاکسی پرنده" نامیده می شود، برای حمل مسافر استفاده کرد. مسئله اینست که این پهپاد به خلبان احتیاج نداشته و توسط نرم افزار ویژه و اپراتور از زمین هدایت می شود".
مدیر کل شرکت "آویاتون" افزود برای ساخت اوین نمونه پهپاد مسافربری حدود 1.5 میلیارد روبل (حدود 23 میلیون دلار) سرمایه لازم است که 70 در صد آنرا گروه AeroNet تامین خواهد کرد.
پیش بینی می شود قیمت پهپاد جدید که از آن می توان در مناطق بدون فرودگاه به خصوص نقاط روستایی استفاده کرد، در صورت تولید انبوه بین 700 هزار تا یک میلیون دلار باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала