نمایشگاه اختصاصی معرفی توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در روسیه

© Sputnik / Somayeh Pasandideنمایشگاه اختصاصی ایران در روسیه
نمایشگاه اختصاصی ایران در روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری اسپوتنیک- نمایشگاه بزرگ اختصاصی کالاهای صادراتی ایران با حضور شرکتهای ایرانی فعال در حوزه های مواد غذایی، نفت و گاز و پتروشیمی، خدمات فنی و مهندسی، دارویی، فرش، توریسم، خدمات شهری و مصالح ساختمانی در محل نمایشگاه بین المللی اکسپو سنتر مسکو از 22 تا 24 اردیبهشت در مرکز نمایشگاهی مسکو دایر می باشد.

نمایشگاه اختصاصی ایران در روسیه - اسپوتنیک ایران
نمایشگاه ملی ایران در مسکو
نمایشگاه دیروز چهارشنبه مورخ 22 اردیبهشت طی مراسم ویژه ای با حضور مسئولین ایرانی و روس افتتاح گردید.

مجتبی تاج — معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاحیه اعلام نمود: « هدف از برگزاری نمایشگاه کنونی ارتقاء حجم تجارت و ایجاد تعادل در سطح تعاملات تجاری دوجانبه می باشد که اکنون به 1-5/1 میلیارد دلار رسیده است. گئورکی کالامانف- همتای روس مجتبی تاج، برگزاری این نمایشگاه را پاسخ مناسبی در مقابل برگزاری نمایشگاه مشابه تهران در دسامبر 2015 ارزیابی نمود.

ولادیمیر پادالکو- معاون رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه در مراسم افتتاحیه اظهار داشت: «صحبتهای زیادی در مورد تردد کالاها میان ایران و روسیه صورت گرفته بود اما کارفرمایان ایرانی و روسی این کالاها را در حریم خود مشاهده نمی کردند. به همین دلیل هم از طرف محاقل کارفرمایان روسیه و همچنین از طرف اتاق بازرگانی و صنایع روسیه تشکر ویژه داشته باشم از تمامی دست اندارکاران برگزاری این نمایشگاه و افرادی که امکان اشنایی بیشتر و زمینه تجارت بیشتر میان دو کشور را فراهم نموده اند. تا چندی پیش مشکلاتی در زمینه تسویه حسابهای مالی پیش روی ما بود که اکنون این موانع برداشته شده و مشکلات لجستیکی نیز حل شده است و رژیم تسهیل تردد نیز میان دو طرف جاری شده است. تمامی این شرایط در نتیجه تلاشهای مستمر کمسیون مشترک، ادارات و وزارتخانه های مربوطه در ایران و روسیه است. » آناتولی یاناکوفسکی که به نمایندگی از وزیر انرژی در این نمایشگاه حضور داشت گفت: « پتانسیل عظیم و بکری برای همکاری اقتصادی میان رو کشور ایران و روسیه در حوزه های وسیعی منجمله انرژی وجود دارد.

© Sputnik / SOMAYEH PASANDIDEنمایشگاه اختصاصی معرفی توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در روسیه
نمایشگاه اختصاصی معرفی توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در روسیه - اسپوتنیک ایران
نمایشگاه اختصاصی معرفی توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در روسیه

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала