ترکیه اتهامات وارده به قاتل احتمالی خلبان هواپیمای روسی سوخو24 را پس گرفت

© REUTERS / Stringer Главарь банды туркменов, расстрелявших пилота сбитого Су-24, Альпаслан Челик
Главарь банды туркменов, расстрелявших пилота сбитого Су-24, Альпаслан Челик - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دادستانی ترکیه تمام اتهامات وارده به آلپ ارسلان چلیک، قاتل احتمالی خلبان هواپیمای بمب افکن سرنگون شده سوخو 24 روسیه در سوریه را پس گرفت.

به گزارش نشریه The Daily Sabah با استناد به یک منبع در دادستانی ترکیه، متهم مدت 37 روز در زندان بود.
وکیل مدافع آلپ ارسلان چلیک به خبرگزاری "ریا نووستی" اعلام کرد تحقیقات قضایی در رابطه با حمل غیر قانونی اسلحه توسط مکفل وی ادامه دارد و اتهام مربوطه فعلا پس گرفته نشده است.

سرنگونی هواپیمای روسی سوخو24 در مرز ترکیه - اسپوتنیک ایران
سرنگونی هواپیمای روسی سوخو24 در مرز ترکیه
هواپیمای بمب افکن سوخو24 روسیه 24 نوامبر توسط دو فروند جنگنده ترکی ف-16 بر فراز سوریه سرنگون شد و در چهار کیلومتری مرز ترکیه به زمین افتاد. ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه این حادثه را "خنجر زدن از پشت" از سوی همدستان تروریست ها نامید. ترکیه می گوید هواپیمای روسی پس از ورود به حریم هوایی این کشور سرنگون شده بود. با این حال ستاد مشترک ارتش روسیه با استناد به اطلاعات به دست آمده از پدافند هوایی سوریه اعلام کرد این هواپیما از مرز هوایی ترکیه عبور نکرده بود و بررسی های پنتاگون نیز گواهی از این امر می دهد. اولگ پاشکوف، یکی از خلبانان هواپیمای سرنگون شده حین فرود با چتر مورد اصابت رگبار گلوله های تروریست ها قرار گرفت و کشته شد. کونستانتین موراختین، خلبان نجات یافته به روزنامه نگاران گفت هواپیما وارد حریم هوایی ترکیه نشده بود و طرف ترکیه هیچ هشداری به هواپیما نداده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала