دیدار ولایتی با نخسن وزیر سوریه در دمشق

© Sputnik / Mikhail Klementev /  مراجعه به بانک تصاویر دیدار ولایتی با نخسن وزیر سوریه در دمشق
دیدار ولایتی با نخسن وزیر سوریه در دمشق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر معظم ایران در امور بین المللی در چارچوب سفر خود به دمشق پس از دیدار با بشار اسد رییس جمهور سوریه، با وائل الخلقی نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری "ایرنا"، طرفین در این دیدار در خصوص توسعه همکاری های دوجانیه میان ایران و سوریه در زمینه های سیاسی و اقتصادی بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس این گزارش، ولایتی با بیان این که سوریه امروز در وضعیتی به مراتب مقتدرتر از گذشته قرار دارد، اظهار داشت: "اراده جمهوری اسلامی ایران، گسترش همكاری در تمام زمینه‌ها با كشور دوست و برادر سوریه بوده و امیدواریم بسترهای لازم در این خصوص فراهم شده و در حوزه سیاسی نیز از همه ظرفیت ها بهره برداری خواهیم كرد".

نخست وزیر سوریه به نوبه خود تاکید کرد که سوریه علاوه بر تلاش و مبارزه در حوزه نظامی باید در زمینه های سیاسی و اقتصادی نیز اقدام به مبارزه کند، و افزود: "امیدواریم با كمك و حمایت جمهوری اسلامی ایران به ویژه در ارتباط با همكاری های اقتصادی بتوانیم برنامه ریزی و اقدام نماییم".

در این دیدار در باره همکاری های دوجانبه به ویژه در زمینه های اقتصادی و تجاری فی مابین که مورد توافق قرار گرفته و همچنین تحولات منطقه بحث و تبادل نظر به عمل آمده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала